رایزن اقتصادی سفارت بنگلادش در تهران با اشاره به ظرفیت های بالقوه استان اردبیل و بنگلادش در زمینه های مختلف بر توسعه مناسبات تجاری دو طرف تاکید کرد.
کد خبر: ۳۹۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹ 25 May 2015

به گزارش ایرنا ، عارف الرحمان آپو در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: این استان از جمله در زمینه تولید عسل و فرش دستباف ظرفیت های مناسبی دارد و بازار بنگلادش از محصولات مرغوب استقبال می کند.

وی افزود: بازرگانان اردبیلی می توانند به بنگلادش سفر کرده و از نزدیک با فضای تجاری این کشور آشنا شوند گرچه هم اکنون نیز در زمینه واردات پوشاک و صادرات فرش دستباف ایرانی ها در بازار بنگلادش کمابیش حضور دارند.

رایزن اقتصادی سفارت بنگلادش در تهران اظهار کرد: اگر چه تحریم ها مانعی بر سر گسترش فوری مناسبات تجاری بین دو کشور است اما می توان با برنامه ریزی در آینده نزدیک نسبت به این امر اقدام کرد و این مستلزم تجاری نیاز به اطلاعات دقیق از بازار بنگلادش و ظرفیت های اقتصادی استان اردبیل در زمینه های مختلف است.

او ادامه داد: بنگلادش کشوری کوچک بدون منابع طبیعی مانند نفت و گاز است و با 160 میلیون نفر جمعیت یک یازدهم ایران مساحت دارد ولی به لطف خاک حاصلخیز محصولات کشاورزی مورد نیاز از زمین های کشاورزی کوچک تامین می شود و از نظر کشاورزی بسیار مستقل می باشد.

آپو بیان کرد: این کشور دومین صادر کننده بزرگ دنیا در زمینه پوشاک است و 50 درصد از بازار اروپا و آمریکا را در اختیار دارد و در چند سال گذشته رشد اقتصادی شش تا هفت درصد را تجربه کرد که مرهون سخت کوشی مردم بنگلادش است.

او اظهار کرد: بنگلادش به دلیل ارزانی نیروی کار و جمعیت زیاد بازار بزرگ و خوبی دارد و بازرگانان اردبیلی می توانند از فرصت هزینه پایین تولید در بنگلادش استفاده کرده و نسبت به واردات و سپس صادرات دوباره کالا از این کشور به مقصد کشورهای آسیای میانه و قفقاز اقدام کنند.

رایزن اقتصادی سفارت بنگلادش در تهران گفت: بنگلادش و ایران از گذشته های بسیار دور با یکدیگر در ارتباط بودند و مشابهت های فرهنگی بین دو کشور مانند وجود حدود هزار لغت فارسی در زبان بنگلادشی ناشی از روابط گرم دو کشور در دو هزار سال قبل می تواند پیوندی مستحکم بین دو کشور ایجاد کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار