شهردار اهواز؛
آیین رونمایی از نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اهواز و افتتاح نخستین مجتمع خدمات رفاهی خودروهای پلاک اروندی با حضور استاندار خوزستان، شهردار اهواز، ناصری و حجت الاسلام سواری از اعضای شورای اسلامی شهر و تنی چند از مسئولان استانی و شهری برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ 15 March 2017
به گزارش تابناک خوزستان ،در بحث خوردوهای پلاک اروندی باید از آقای مقتدایی استاندار سابق خوزستان تشکر کنیم که با اخذ مجوز، تردد خوردروهای پلاک اروند این مسیر را باز کرد و موجب شد خدمتی دیگر به مردم خوزستان ارائه شود.


وی با ابراز امیدواری نسبت به بهره‌مندی بیشتر مردم از خودروهای پلاک اروندی تصریح کرد: صاحبان خوردوهای پلاک اروندی برای تعویض پلاک و مرخصی خودروهای خود مشکلاتی داشتند و این مساله می‌طلبید برای حل این مشکل، فکری و چاره‌ای اندیشیده شود که با همکاری و همراهی سردار اسحاقی فرمانده انتظامی خوزستان و دیگر نهادها، امروز نخستین مجتمع خدمات رفاهی جهت مرخصی خودروهای پلاک اروندی در اهواز راه‌اندازی شد تا مردم بتوانند امور مربوط به تعویض پلاک و مرخصی خودروهای اروندی خود را انجام دهند و از امروز به جز در آبادان، در اهواز نیز تعویض پلاک و اخذ مجوز مرخصی خودروهای پلاک اروندی امکان‌پذیر شد.


شریعتی ادامه داد: باید کاری کنیم تا مردم طبقه‌های پایین‌تر نیز از خدمت خودروهای پلاک اروندی استفاده کنند و این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه خدمات عمومی را به سمت خودروهای پلاک اروندی بیاوریم. تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها امکاناتی هستند که مردم طبقه پایین از آنها استفاده می کنند که با ورود خودروهای پلاک اروندی به ناوگان تاکسیرانی، این هدف محقق شد.


وی ادامه داد: این اقدام که اکنون آغاز شده باید با سرعت بیشتری به پیش برود و 2 هزار تاکسی پلاک اروندی وارد ناوگان تاکسیرانی اهواز شود تا مردم بتوانند از خدمت خودروهای پلاک اروندی بهره‌مندی بیشتری داشته باشند. لازم می دانم از شهرداری اهواز، شورای اسلامی شهر اهواز، سازمان تاکسیرانی، سازمان اتوبوسرانی، منطقه آزاد اروند، اداره کل پایانه های خوزستان، اداره صنعت، معدن و تجارت خوزستان، شورای اسلامی شهر اهواز، بانک رسالت، اداره تعزیرات حکومتی، فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان، اداره راهنمایی و رانندگی خوزستان و آقای زیبایی در این زمینه و همه ی مسئولین مرتبط در تحقق این امر مهم تشکر کنم.


استاندار خوزستان ضمن ابراز امیدواری مبنی بر بهبود وضعیت ناوگان اتوبوسرانی اهواز بیان کرد: جهت خرید 55 دستگاه اتوبوس برای اهواز، مجوز لازم از وزات کشور اخذ شده و تسهیلاتی که برای این موضوع اختصاص می‌یابد، 5 ساله، کم‌بهره و به صورت قرض‌الحسنه است و سود آنرا هم وزارت کشور پرداخت می کند. اهواز اولین شهری است که در این طرح معرفی شده و امیدواریم مدیرعامل اتوبوسرانی با جدیت این مساله را پیگیری کند تا هرچه زودتر نتیجه مدنظر محقق شود و حلاوت آن به مردم برسد.


شریعتی افزود: در این طرح باید بهترین و باکیفیت‌ترین اتوبوس‌ها و حتی در صورت نیاز اتوبوس‌های پلاک اروندی خریداری شود تا مردم با رفاه بیشتر از ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی به خصوص در ایام تابستان بهره‌مند شوند.


وی بیان کرد: از شهردار اهواز و مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی انتظار می‌رود تا نسبت به تجهیز و به روز کردن ایستگاه‌های اتوبوس اقدام و این ایستگاه‌ها را به سیستم سرمایشی تجهیز کنند و تلاش شود مردم با رفاه بیشتری از ناوگان اتوبوسرانی بهره‌مند شوند.


شریعتی  همچنین  از راه اندازی فاز نخست پروژه قطار شهری اهواز تا چند ماه آینده خبر داد.
استاندار خوزستان گفت: از هر نوع سرمایه‌گذاری که در حوزه اشتغال زایی و رفاه مردم باشد، حمایت می‌کنم. در روزهای آینده، قطار اهواز در دامنه‌های زاگرس و فراتر از اندیمشک فعال خواهد شد. همچنین ما کشتی گردشگری را برای استفاده در رودخانه کارون پیش‌بینی کرده‌ایم، تا در مسیر خرمشهر به اهواز و بالعکس تردد کند.


وی تاکید کرد: همه ی ما باید تلاش کنیم تا مردم در رفاه بیشتر و مطابق با استانداردها، زندگی بهتری در خوزستان داشته باشند. خط قرمز من مقابله و ایستادن در برابر رفاه مردم است.


شریعتی بیان کرد: از هر فردی که بخواهد در مسیر سرمایه‌گذاری خلل وارد کند، نخواهم گذشت و آن را نمی‌پذیرم. از سرمایه‌گذاری‌هایی که همراه با رفاه و ارائه خدمت به مردم باشد، حمایت می‌کنم و هر سدی که مقابل این مسیر باشد را خواهم برداشت.
وی بیان کرد: از شهردار اهواز و معاون اقتصادی استانداری انتظار دارم تعداد تاکسی‌های پلاک اروندی را ظرف چند ماه آینده به 200 تا 300 عدد افزایش دهند.
 

در این مراسم سیدخلف موسوی با تأکید بر لزوم سهولت در تردد شهروندان گفت: مسئله ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوسرانی و تاکسیرانی مهم و خواست همه ی مردم است که طبق اعلام استاندار محترم خوزستان، مجوز خرید 55 دستگاه اتوبوس شهری جهت ناوگان اتوبوسرانی اهواز از سوی سازمان دهیاری و شهرداری های کشور صادر شده است و به صورت تسهیلات بانکی در اختیار شهرداری اهواز و سازمان اتوبوسرانی قرار می گیرد.


شهردار اهواز از افزایش 167 دستگاه اتوبوس بازسازی شده به ناوگان اتوبوسرانی در این دوره مدیریت شهری خبرداد.


موسوی با اشاره به وضعیت ناوگان تاکسیرانی اهواز اظهار داشت: با ورود خودروهای اروندی به استان خوزستان، همگان منتظر تحول بزرگی در زمینه ی ناوگان شهر خواهند بود و با تدابیر استاندار محترم خوزستان، مردم اهواز به جای رفتن به آبادان و خرمشهر، امور مربوط به خودروی خود را در مجتمع خدمات رفاهی خودروهای پلاک اروندی اهواز انجام می دهند‌.


وی از تلاش های استاندار خوزستان و معاون اقتصادی استاندار در این زمینه تقدیر و تشکر کرد و با بیان اینکه بالاخره طلسم حضور ماشین های اروندی در ناوگان تاکسیرانی اهواز شکسته شد گفت:   سد حضور ۲۰۰۰ دستگاه تاکسی اروندی در شهر برداشته شد. این خودروهای پیشرفته با دارا بودن مزایای فراوان متناسب با اقلیم اهواز، باعث رفاه حال شهروندان شده و به تدریج به ناوگان تاکسیرانی اهواز اضافه می شود.


موسوی به پیگیری های ویژه استاندار خوزستان جهت رفع محرومیت از نقاط حاشیه نشین اهواز اشاره کرد و اظهار داشت: استقرار این مجتمع مهم در مسیر محلات محروم در کنار سایر اقدامات دکتر شریعتی، نشان دهنده ی دغدغه ی وی جهت حل مشکلات مردم حاشیه نشین است و امیدوارم با پیگیری های انجام شده معضلات این مناطق بویژه در زمینه ی آب و فاضلاب برطرف شود.


وی در پایان ورود تاکسی اروندی به ناوگان تاکسیرانی اهواز و افتتاح مجتمع خدمات رفاهی خودروهای پلاک اروندی را عیدی شهرداری اهواز و استانداری خوزستان به شهروندان عنوان کرد و از همکاری منطقه آزاد اروند، اداره کل پایانه های خوزستان، اداره صنعت، معدن و تجارت خوزستان، شورای اسلامی شهر اهواز، بانک رسالت، اداره تعزیرات حکومتی، فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان، اداره راهنمایی و رانندگی خوزستان و همه ی مسئولین مرتبط در این موضوع تشکر کرد.


همچنین حجت الاسلام کاظم سواری عضو شورای اسلامی شهر در این مراسم گفت: این حرکت انجام شده حاصل زحمات زیاد شهرداری، معاونت حمل و نقل و ترافیک و سازمان تاکسیرانی است.

این عضو شورای شهر افزود: در شورای شهر همیشه برآن بوده وهستیم تا ناوگان تاکسیرانی  فرودگاه، راه آهن و تاکسی شهری از ماشین های فرسوده خارج و نوسازی شوند.
سواری اظهار امیدواری کرد: تا قبل از پایان دوره شورای شهر، برای حوزه ی اتوبوسرانی نیز اهتمام ویژه صورت گیرد، چون می خواهیم در برابر مردم رو سفید باشیم.


وی خطاب به استاندار خوزستان گفت: رانندگان اتوبوس و تاکسی که سربازان خط مقدم خدمات شهری هستند نیز دارای مشکلاتی دارند که قطعا با دست شما حل می شود. تاکنون چهار درصد رانندگان پرداخت نشده و امید است با پیگیری و حمایت شما این مشکل رفع شود.


 مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز نیز در ادامه این مراسم در سخنانی ضمن تشکر از استانداری خوزستان گفت:  افتتاح مرکز شماره گذاری و اخذ مرخصی خودرو های پلاک اروند در اهواز با همت بخش خصوصی راه اندازی شده و کسانی که صاحب خودروهای اروندی هستد برای مرخصی و سایر کارهای مرتبط اروندی دیگر لارم نیست به آبادان مراجعه کنند بلکه در این مرکز می توانند کار خود را انجام دهند. این مرکز جهت رفاه حال شهروندان و صاحبان خودروهای اروندی احداث شده است.


محمد رستم منش  افزود: بهره برداری از اولین خودروهای اروندی با همت، تلاش و پیگیری استاندار در خطوط مسافربری فرودگاه فعال و بامشارکت بانک رسالت 30میلیون تومان وام 2درصدی به رانندگان برای خرید این خودروها اعطا شد که مابقی آوردها از خود رانندگان بود. اولین مرحله فعال سازی خودروها در این طرح ابتدا فرودگاه، سپس راه آهن و خودرو های بی سیم و در مرحله آخر تاکسی های سطح شهر است.


وی  تصریح کرد: اولین استقبال کنندگان این طرح رانندگان فرودگاه بودند و بر اساس پیگیری های استاندار خوزستان این طرح ابتدا از فرودگاه آغاز شد و امیدواریم مورد استقبال رانندگان سطح شهر نیز قرار گیرد.
منبع: تابناک
برچسب ها: غلامرضا شریعتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار