کد خبر: ۳۹۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۳ 17 March 2017
تابناک / این گردهمایی یک روزه با بررسی تحقق شعار سال 95 امروز دربندر انزلی برگزار شد
برپایی آخرین گردهمایی امسال امامان جمعه گیلانبه گزارش خبرگزاری  صدا و سیما ، مرکز گیلان نماینده ولی فقیه در استان در این گردهمایی با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی باید در اولویت برنامه‌های امامان جمعه باشد گفت : اجرای برنامه‌های فرهنگی با محتوای اسلامی- ایرانی بهترین راهکار برای جلوگیری از انحراف‌ها و پاسخی  محکم به تهاجم فرهنگی دشمنان است.
 
آیت‌الله زین‌ العابدین قربانی حوزه‌های علمیه را بزرگ‌ترین پایگاه برای ارایه راهکارهای حل مشکلات فرهنگی جامعه عنوان کرد و افزود : حوزه‌های علمیه برخاسته از مکتب اسلام است و تربیت‌ شدگان این مکتب می توانند هدایتگر جامعه باشند.
 
وی تربیون های نماز جمعه را بهترین فرصت برای تبیین مسایل فرهنگی - اجتماعی -اقتصادی و سیاسی روز دانست و گفت : ائمه جمعه برطرف کننده تمام مشکلات جامعه نیستند  اما می توانند بسیار از مشکلات مردم را به گوش مسئولان برسانند و برای حل آنها راهکار ارایه دهند.
 
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه برخی هنوز از اقتصاد مقاومتی اطلاعی ندارند و اهداف آن را نمی‌دانند بیان کرد : سخنان در تریبون نماز جمعه باید اصولی باشد و حرف‌های منطقی به مردم ارائه شود.
 
آیت‌الله زین‌ العابدین قربانی به اقدام‌های دولت در کشور و استان اشاره کرد و گفت : امکان دارد افرادی از فعالیت‌های انجام شده اطلاعی نداشته باشند اما دولت مورد تأیید مقام معظم رهبری است و می‌توانیم مطالب و انتقادهای خود را در اختیار ایشان بگذاریم.
استاندار گیلان نیز به لزوم همکاری امامان جمعه برای مشارکت حداکثری مردم درانتخابات در پیش رو تاکید کرد.
محمد علی نجفی افزود : باید شرایط انتخابات به گونه ای باشد که علاوه بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ، اصل امانتداری در آن نیز حفظ شده و مردم ما را امانت دار خود بدانند.
وی گفت :  برخی ها به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم هستند و نباید بگذاریم چنین فضایی در استان شکل بگیرد.
استاندار تاکید کرد : نباید درانتخابات از امکانات دولتی  به نفع جناح یا فرد خاصی استفاده ابزاری شود.
محمدعلی نجفی با تاکید بر لزوم افزایش امید در بین مردم گفت : انقلاب اسلامی بر اساس ارزش ها و امید شکل گرفته و رفاه و معیشت مردم همواره مد نظر مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی گفت : رویکرد ما استفاده از توانمندی های و جایگاه پدرانه امامان جمعه برای حل مشکلات مردم در شهرستان ها است.
استاندارگیلان در ادامه با اشاره به افتتاح چند پروژه مهم در گیلان با حضور رییس جمهور در نیمه اول فروردین 96 اظهار کرد : امروز امنیت مطلوبی در فضای کسب و کار در استان ایجاد شده و براساس آمار وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، گیلان در سرمایه گذاری صنعتی رتبه هشتم را از آن خود کرده است.
محمد علی نجفی با اشاره به اینکه گیلان در حال حاضر در رتبه 21 بیکاری کشور قرار دارد افزود : این در حالیست که تا پایان سال 92  گیلان با 15 و 6 دهم درصد بیکاری در رتبه ی پنجم قرار داشت.
 وی گفت :  195 واحد تولیدی گیلان در 3 سال گذشته در گیلان احیا شد و 700 میلیارد تومان تسهیلات امسال به صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت شه است.
استاندار گیلان با اشاره به بهبود  16 پله ای جایگاه گیلان در اشتغال گفت : با وجود قرار گرفتن در جایگاه  10 استان برتر کشور با کمترین نرخ بیکاری ،  هدف ما قرارگرفتن در ردیف پنج استان برتر کشور است.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالجواد شمس الدین امام جمعه بندر انزلی هم با بیان اینکه باید به این شهرستان ساحلی و مهم استان توجه بیشتری شود گفت : توسعه فرهنگی – اشتغال جوانان و تکمیل مصلای بزرگ بندر انزلی در کوتاه ترین زمان  از مهم ترین مطالبات مردم است.
در پایان گردهمایی امروز ، نماینده ولی فقیه در گیلان ، استاندار و امامان جمعه از بخش های مختلف منطقه آزاد انزلی دیدن کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار