استاندار کرمانشاه دراولین جلسه ستاد کارگروه اشتغال استان با حضور اعضای این گروه در سال جدید گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری توجه به اهمیت اشتغال در استان ما ضروری است که سال گذشته نرخ بیکاری استان کرمانشاه در سطح کشور افزایش داشته است.
کد خبر: ۴۰۴۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴ 09 April 2017
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، اسدالله رازانی امروز در جمع اعضای کار گروه اشتغال استان در سالن تدبیر استانداری، اظهار داشت: نرخ بیکاری در استان کرمانشاه بیشتر از سایر استان های دیگر بوده که سال گذشته  کرمانشاه در جایگاه اول  آمار بیکاری در سطح کشور قرار گرفت.

 وی با بیام اینکه این آمار بیکاری مطلوب نیست، ادامه داد:  مسئولیت ما  توجه به مسئله بیکاری جوانان در جلسه های کارگروه استانی در سال جاری خواهد بود،  که این جلسات بدون وقفه هر دو‌هفته یکبار با حضور رؤسای بانک ها، مدیران دستگاه های اجرایی باید تشکیل شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: دلیل بیکاری در استان باید بررسی شود که چرا با ضریب ۲۲ درصد در سال گذشته نسبت به سال ۹۴ افزایش یافته است و امسال نیز به این آمار افزوده می شود، و به گونه ای باید در جلسه های ما برنامه ریزی شود با ورود نیرو به بازارکار از جمعیت بیکا ری استان کاسته شود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ در امور عمرانی استان به دلیل تاخیر درتصویب بودجه در مجلس و هم چنین در ابلاغ و تنظیم پروژه ها  تاخیر وجود داشته است، افزود: این عامل نیز بر آمار بیکاری استان تاثیر گذاشته که پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری را برای ارایه پروژه ها تعیین کرده ایم.

 رازانی گفت: نظام ساخت و ساز مسکن نیز در اشتغال و بیکاری تاثیر دارد، که این موضوع را در دستور کار قرارداده و سایر بخش های خدماتی، تجاری، صنایع کوچک، کار آفرینی روستایی و صنایع دستی با سرمایه گذاری خارجی و داخلی با جدیت  به این زمینه ورود کنند .

 او ادامه داد:  با همدلی و پافشاری امسال  اقدامات لازم برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در جلسه های کار گروه مشترک به کار گرفته شود و در هر سه ماه شاهد نتایج کار باشیم و امسال به گونه ای حرکت کنیم که تغییرات مثبتی در این زمینه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه آمار بیکاری فارغ التحصیلان، جوانان و بانوان؛ در استان  بیشتر است و ما با مصیبتی به اسم بیکاری دراستان مواجه ایم، خاطر نشان کرد: مسئله ی بیکاری در استان کرمانشاه کاملا واقعی است، و صد و ده هزار نفر بیکار در سن واجد شرایط کار داریم، که باید بیندیشیم در این زمینه چه می توانیم، بکنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار