رئیس حوزه هنری استان سمنان:
رئیس حوزه هنری استان سمنان ضمن انتقاد از کمبود بودجه فرهنگی و عدم توجه به سرمایه گذاری در زمینه هنر، گفت: نبودن فضای آموزشی مهمترین مشکل این نهاد است.
کد خبر: ۴۱۱۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ 22 April 2017

داوود یاراحمدی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه مسئولان در روند برگزاری جشنواره های ادبی حوزه را حمایت می کنند اما تمام مشکلات این نهادحمایت مسئولان نیست، ابراز داشت: آنچه که امروز به عنوان مهم ترین مشکل در حوزه هنری می توان از آن یاد کرد نبودن فضای آموزشی مناسب محسوب می شود که اگر در زمینه ساخت و ساز مکان های فرهنگی در استان بودجه مجزا تخصیص پیدا کند، می توان گفت کار بزرگی در زمینه هنر صورت گرفته است.

داوود یاراحمدی سرپرست حوزه هنری استان سمنان

وی بابیان اینکه در برگزاری جشنواره های ملی با مشکل فضا و مکان آموزشی مناسب دست به گریبان هستیم، افزود: تکمیل فضاهای موجود به صورت نرم افزاری و سخت افزاری، نبود امکانات ساخت فیلم و راه اندازی فضای مناسب برایضبط صدا از جمله مشکلاتی است که توجه مسئولان استانی را برای برطرف شدن آن می طلبد.

جشنواره سوره ماه تجربه ای موفق بود

رئیس حوزه هنری استان سمنان بابیان اینکه رویکرد این نهاد در سال جدید بر این اساس است که در صورت تامین اعتبارات لازم به سوی برگزاریجشنواره ها حرکت کنیم، ابراز داشت: تجربه موفق برگزاری جشنواره سوره ماه و شعر و داستان کوتاه شاهوار به خوبی نشان دارد که این قدرت و پتانسیل در بین مفاخر استان سمنان وجود دارد که به واسطه آنها استعدادهای جوانان شکوفا شود.

یاراحمدی بابیان اینکه در بخش عکس هنرهای تجسمی ادبیات استان سمنان درخشش مطلوبی در سطح ملی دارد، تصریح کرد: رویکرد حوزه هنری بر معرفی ادبیات پایداری، هنرهای تجسمی وعکاسی نهادینه شده است تا سالانه بتوانیم جشنواره هایی را در زمینه های مختلف هنری برگزار کنیملذا آثار عکس هنرمندان و نویسندگان جوان مربوط به دوره های پیشین در سال جدید مجدد چاپ و در غالب کتاب در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

وی افزود: شهدای حرم، بزرگان فرهنگ و ادب و مفاخر برجسته استانی و کشوری به عنوان اسطوره و چراغ راهی برای جوانان محسوب می شوند و از رسانه ها انتظار داریم با پوشش خبری مناسب نسبت به مطرح شدن هنرمندان اقدام کنند تا بتوانیم تک ستاره ها و شاخص های استان سمنان را به دیگران معرفی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار