قصه صبا در دوران لیگ برتر فوتبال ایران به سر رسید و صبا در غروبی غم انگیز در پنج شنبه‌ای اردیبهشتی با لیگ برتر خداحافظی کرد.
کد خبر: ۴۱۹۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳ 06 May 2017
به گزارش تابناک قم، در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ایران تیم صبای قم در شرایطی در ورزشگاه یادگار امام قم برابر تیم استقلال خوزستان قرار گرفت که در صورت پیروزی بدون توجه به نتایج سایر دیدارها در لیگ برتر باقی می‌ماند.

زمانی که میثم مجیدی از روی نقطه پنالتی گل اول صبا را به ثمر رساند به نظر می‌رسید همه چیز برای صبا خوب پیش می‌رود اما با یک اشتباه از اشکان خورشیدی داور مسابقه همه چیز تغییر کرد.

بدون تردید اشکان خورشیدی سرنوشت سازترین و البته اشتباه‌ترین تصمیم عمر خود را گرفت. وی در دقایق پایانی نیمه اول گل سالم صبا روی یک ضربه کرنر را مردود اعلام کرد و در شروع مجدد بازی روی ضد حمله برق آسای تیم استقلال خوزستان در حالی که بازیکنان صبا در حال صحبت با داور بودند، تیم میهمان همان موقعیت را توسط علی اصغر عاشوری به گل تساوی تبدیل کرد.

به عبارت دیگر، اشکان خورشیدی با یک اشتباه روی 2 گل نقش داشت و مسابقه‌ای که باید نیمه نخست آن با پیروزی 2 بر صفر صبای قم به پایان می‌رسید به تساوی یک بر یک انجامید. 

در نیمه دوم صبا میل بیشتری به گلزنی نشان داد و زمانی که از مشهد خبر رسید که سیاه جامگان، رقیب صبا در راه بقا به پرسپولیس گل زده است کار حساس‌تر شد.شوت سرکش سید مهدی حسینی بازیکن جوان صبا که به تیرک دروازه استقلال خوزستان برخورد کرد می‌توانست در صورت گل شدن با هم صبا را به لیگ برتر بازگرداند اما صبا هر چه زد به در بسته خورد و در آخرین دقایق استقلال خوزستان باز هم روی یک ضد حمله به گل رسید و این گل آب سردی بر پیکره صبا بود.

اعلام یک ضربه پنالتی بی فایده برای صبا در ثانیه‌های پایانی می‌توانست حداقل صبا را در این بازی بازنده نکند اما میثم مجیدی این پنالتی را از دست داد تا بازی در قم با برتری 2 بر یک استقلال خوزستان پایان یابد و در آن سو، سیاه جامگان در مشهد با پیروزی یک بر صفر بر پرسپولیسی که از بازیکنان اصلی‌اش استفاده نکرده بود در لیگ برتر باقی بماند. 

در پایان بازی تماشاگران صبا به شدت علیه داور شعار دادند و داوران بازی مجبور شدن از ترس تماشاگران خشمگین صبا با آمبولانس از ورزشگاه به شکلی مخفیانه فرار کنند.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار