رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور خبر داد:
استاندار آذربایجان شرقی بر مشارکت صندوق‌های بازنشستگی در اجرای برنامه‌های حوزه سالمندی تأکید کرد و گفت: این صندوق‌ها علاوه بر پرداخت حقوق و مستمری، در ارائه خدمات جنبی نیز باید فعال باشند.
کد خبر: ۴۲۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷ 09 May 2017
دکتر اسماعیل جبارزاده در دیدار با تعدادی از مدیران سازمان بهزیستی، با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از جمعیت سالمند کشور تحت پوشش صندوق‌های بازنشستگی قرار دارند، گفت: این صندوق‌ها باید در ارائه خدمات مناسب به سالمندان در کنار سازمان بهزیستی باشند.

وی همچنین با بیان اینکه سالمندان بیشتر از سایر گروه‌های سنی نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند، گفت: ارائه خدمات رفاهی و ایجاد مراکز درمانی ویژه سالمندان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه می‌توان از همکاری خیران استفاده کرد.

جبارزاده خاطرنشان کرد: احترام به سالمندان از آموزه‌های دینی ماست و باید قبل از اینکه انسان‌ها به سالمندی برسند خدماتی متناسب با شأن و کرامت آنها پیش‌بینی شود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از برگزاری نشست منطقه‌ای صندوق جمعیت ملل متحد با موضوع سالمندی در تبریز استقبال کرد و گفت: همه دستگاه‌های استانی در حد توان خود به برگزاری این نشست کمک خواهند کرد و امیدواریم میزبان شایسته‌ای باشیم.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندیم تبریز را به‌عنوان شهر نشست‌ها و همایش‌های بین‌المللی مطرح کنیم، افزود: برگزاری چنین نشست‌هایی در جذب گردشگر نیز تاثیر بسزایی دارد.

جبارزاده با بیان اینکه امیدواریم نشست صندوق جمعیت ملل متحد نتایج خوبی در حوزه سالمندی داشته باشد، گفت: پیشنهاد می‌کنم خروجی این نشست با عنوان بیانیه تبریز مطرح شود تا نام کشورمان به عنوان کشور فعال در حوزه سالمندی شناخته شود.

رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور هم در این دیدار از برگزاری نشست منطقه‌ای صندوق جمعیت ملل متحد در روزهای 12 و 13 تیر ماه سال جاری در تبریز خبر داد و گفت: این نشست با حضور 14 شخصیت بین‌المللی فعال در حوزه سالمندی از قاره آسیا برگزار می‌شود.

محسن سلمان‌نژاد، هدف از برگزاری این نشست را تسریع در سیاست‌گذاری برای سالمندان کشور عنوان کرد و گفت: اجرای سیاست‌های سالمندی در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی و مطالعه درباره روند سالمندی در این نشست بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم این نشست راهگشای وضعیت سالمندی در کشور باشد، افزود: برنامه‌های حوزه سالمندی در راستای سیاست‌های کلی جمعیت تدوین شده و گسترش بنیادها و تشکل‌های مردمی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی در این راستا در اولویت قرار دارد.

سلمان‌نژاد همچنین با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از استان‌های سالمند کشور است، گفت: برنامه‌های این استان در حوزه سالمندی در سال‌های اخیر رضایت‌بخش بوده است.

کامبیز کبیری، نماینده جمهوری اسلامی ایران در صندوق جمعیت ملل متحد نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های این صندوق در کشورمان ارائه کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار