دبیر هیأت عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان کرمانشاه گفت: انتظارمردم از ناظران و بازرسان در عمل به قانون بالا است و باید شرح وظایف خود رابه خوبی مطالعه کرده چراکه عدم آگاهی به وظایف خویش ، باعث موجی خطا و اشتباه می شود.
کد خبر: ۴۲۵۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶ 17 May 2017
به گزارش خبرنگارخبرگزاری تابناک از کرمانشاه،داریوش رستم آبادی امروز در نشست با ناظران و بازرسان انتخابات شورا های اسلامی شهر و روستااظهارداشت: در انتخابات تخلفات فراونی از سوی کاندیداها رخ می دهد که ۱۱۴ نفر از همشهری های  *ا هل حق *برای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا کاندید شده که ۶ تن از آنان رد صلاحیت شده اند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۳ تن از ثبت نام کنندگان  در شهر کرمانشاه ۲۷ نفر از آنان و از ۱۸ نفر از کاندید های ثبت نام  از اهل سنت یک نفر رد صلاحیت شده اند، افزود: دلیل رد صلاحیت این افراد مسایل جناحی و گرایش های سیاسی و فکری نیست، بلکه بیشتر آنان به دلیل مسایل امنیتی رد صلاحیت شده اند.

دبیر هیأت عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان کرمانشاه اظهارداشت: عده ای برای استفاده ابزاری و ماجراجویی ، دست به فضا سازی در استان کرده اند، که ما با دعوت از نامزد رد صلاحیت شده برای رسیدگی به شکایت اش علت را  ازاو پرسیده و سپس مسئولانی رسیدگی به این امر علل رد صلاحیت او را بیان کردند، که هیچ فردی بدون دلیل رد صلاحیت نشد است.

رستم آبادی خاطر نشان کرد:  من مطمئن هستم اگر به درستی وظایف خود را انجام دهیم ، از شدت تخلفا ت کاسته می شود، ما نباید منتظر باشیم که اتفاقی رخ دهدو سپس ما وارد عمل شویم بلکه به گونه ای به  قانون عمل کنیم که اصلاتخلفی رخ ندهد.

وی با بیان اینکه نتیجه ی اوضاع نابسامان شوراهای گذشته کاندیدی بوده است که فکر تقلب و تخلف به فکرش خطور کرده است،افزود: وجود این گونه شورا زیبنده ی جمهوری اسلامی ایران نیست، که اگر بد عمل کنیم به مجموعه ی تشکلات و ‌مجریان برگزاری انتخابات ضربه وارد می شود.

رستم آبادی در ادامه گفت: از این زمان به بعد ( روز انتخابات ) حضور حداکثری مردم می تواند حماسه ای دیگر خلق کند، و اگر  ما بد عمل کنیم ، اقدام ما هیچ گاه از خاطره آنان پاک نمی شود.

 دبیر هیأت عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان کرمانشاه گفت: ناظران بر کار مجریان انتخابات نظارت دارند، و بازرس حتی می تواند کار ناظران را انجام داده و در صورت تخلف از سوی ناظر ،طبق قانون بازرس می تواندبا آنان برخورد کند.

رستم آبادی با اشاره به وظیفه ی سنگین بازرسان؛ گفت: بازرسان می توانند از مجموعه اجرایی انتخابات بازرسی کنند و برکارآنان نظارت داشت باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار