کد خبر: ۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵ 11 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از اروم نیوز ، امیر جوان کیا طی نشستی با اصحاب رسانه با اعلام اینکه، تاکنون 170 هزار سند تک برگی در استان صادر شده است، گفت: صدور اسناد تک برگی از 3 سال پیش آغاز شده که طی سال جاری 57 هزار سند تک برگی در استان صادر شده است.

مدیر کل ثبت و اسناد استان همچنین با بیان اینکه، در اداره کل ثبت و اسناد آذربایجان غربی کمبود فضا داریم، تصریح کرد: در حال حاضر اداره ثبت و اسناد ارومیه و اداره کل استان در یک ساختمان واقع هستند؛ ساختمان این اداره برای خدمات دهی به 170 هزار نفر احداث شده بود که هم اکنون به جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر خدمات ارائه می دهد.

جوان کیا ادامه داد: اداره ثبت و اسناد ارومیه خود به 5 اداره جداگانه که 3 قسمت آن را ناحیه های مختلف و 2 قسمت باقی مانده را اداره اجرایی و ثبت شرکت ها شامل می شود؛ تشکیل شده است که همگی در ساختمان اداره کل مستقر هستند.

وی از پیشرفت 30 درصدی ساختمان جدید اداره کل ثبت و اسناد آذربایجان غربی خبر داد و اظهار کرد: این ساختمان در زیر بنایی به متراژ 6 هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان احداث می شود؛ اعتبار لازم برای احداث این پروژه از طریق اعتبارات ملی و استانی تامین می شود که تاکنون 2 میلیارد تومان واز طریق اعتبارات ملی تزریق شده است.

جوان کیا از فعالیت 230 دفتر ثبت اسناد و 220 دفتر ثبت ازدواج در آذربایجان غربی خبر داد.

مدیر کل ثبت و اسناد استان همچنین در رابطه با میزان ثبت شرکت ها در آذربایجان غربی، اظهار کرد: خوشبختانه طی سال جاری تمامی ثبت شرکت ها به صورت اینترنتی و پرتال انجام می شود که در این مدت یک هزار 28 شرکت به ثبت رسیده است.

وی در ادامه از انجام 800 هزار معامله طی سال جاری در آذربایجان غربی خبر داد و اذعان کرد: با اقدامات انجام شده و ثبت دقیق اطلاعات، با توجه به ممکن بودن ردیابی دقیق، بحث جعل اسناد به حداقل مقدار رسیده است.

مدیر کل ثبت و اسناد آذربایجان غربی از وصول 32 میلیارد و 600 میلیون تومان مطالبات بانکی طی سال جاری خبر داد و گفت: این رقم در مدت مشابه سال گذشته 21 میلیارد و 500 میلیون تومان بود.

جوان کیا همچنین با اشاره به اینکه، حوزه درآمد سازمان ثبت و اسناد پس از اداره مالیاتی دومین دستگاه درآمد زای کشور است، اذعان کرد: اداره کل ثبت و اسناد آذربایجان غربی، طی سال جاری 25 میلیارد و 500 میلیون تومان درآمد زایی داشته که نسبت به سال گذشته 55 درصد افزایش یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صدور سند مالکیت برای 2 میلیون و 400 هزار متر مربع از اراضی ملی آذربایجان غربی، اظهار کرد: 90 درصد از اراضی ملی به ثبت رسیده و تنها 300 هزار متر مربع باقی مانده است.

جوانکیا همچنین در رابطه عدم درج دریاچه ارومیه بر روی نقشه ایران در پشت زمینه اسناد تک برگی، اظهار کرد: پیگیر این موضوع شدیم و در اسرع وقت نتیجه خواهد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار