مارتين شولتز، رهبر ميانه‌روهاي چپ دموکرات آلمان در اظهاراتي که امروز به چاپ رسيد اعلام کرد که اتحاديه اروپا بايد در واکنش به تضعيف دموکراسي در آمريکا، روسيه و ترکيه خود را قويتر کند.
کد خبر: ۴۴۷۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ 24 June 2017
به گزارش تابناک : شولتز که رئيس سابق اتحاديه اروپا به شمار مي‌رود گفت که دونالد ترامپ، ولاديمير پوتين و رجب طيب اردوغان، روساي جمهوري آمريکا، روسيه و ترکيه همانند حاکمان مستبد رفتار مي‌کنند.
شولتز در گفتگو با "پاساير نويه پرسه" گفت: آنچه اکنون اهميت دارد جوان سازي دوباره اروپا و قدرتمند تر کردن آن است. نه تنها از راه کلمات بلکه از طريق اتخاذ سياستهايي دقيق.
اين اظهارات درحالي مطرح شده که انگلا مرکل، صدراعظم آلمان طي روزهاي 7 و 8 جولاي ميزبان رهبران گروه 20 در هامبورگ است. دونالد ترامپ نيز وعده داده که بر سر توافقات تجاري بار ديگر بر سر ميز مذاکره نشسته و شرايط بهتري را براي آمريکا رقم بزند.
مخالفت با نگرش محافظه‌کارانه ترامپ موضوعي است که شولتز و مرکل با آن موافقند. شولتز ماه گذشته ترامپ را به نابودي ارزشهاي غربي و زير سوال بردن همکاري بين‌المللي متهم کرده بود.
شولتز دراين ارتباط گفت: رهبراني در گروه 20 هستند که همانند حاکمان مستبد رفتار مي‌کنند. اردوغان رئيس‌جمهوري ترکيه، ولاديمير پوتين از روسيه و همچنين دونالد ترامپ.





منبع : رویترز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار