مدیر عامل سابق شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: معامله به شکل توافقی در میان مدت گره گشای اتاق مبادلات سهام پدیده است.
کد خبر: ۴۴۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷ 25 June 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از سایت اخبار پدیده، دکتر علی رحمانی افزود: گام هایی که در راستای بازگشایی اتاق مبادلات سهام برداشته شده است ارزشمند و در حل مشکل سهامداران بسیار تاثیرگذار است.
وی با اشاره به اختصاص معاملات در اتاق مبادلات سهام در روز 5 شنبه به مدل معامله توافقی ادامه داد: با توجه به معامله سهام در اتاق مبادلات پدیده به صورت توافقی، باید بگوییم که این مدل زمینه ساز نقدشوندگی سهام سهامداران و در میان مدت جوابگوی خواسته های آن هاست و سهامدارانی که اقدام به فروش در قیمتهای پایین می نمایند یا در ناحیه سود قرار دارند و یا حساسیتی به قیمت ندارند و خروج آنها قطعا می تواند به کاهش صف های فروش منجر شود.
وی افزود: این مدل معامله در بازار سرمایه مکرر رخ می دهد  و به نوعی تسهیل در روند معاملات است، چرا که امکان دارد طرفین یکدیگر را پیدا کرده و در این مدل راحت تر بتوانند معامله خود را انجام دهند.
رحمانی با اشاره به اینکه در این مدل معامله برای افرادی که نیازمند نقدشوندگی سهام خود هستند بسیار چاره ساز است، اظهار داشت: در مدل معامله توافقی این امکان برای فرد مهیا می شود که اگر چه به صورت توافقی معامله را انجام می دهد اما خیلی زودتر به پول و سرمایه خود برسند.
دکتر رحمانی گفت: در این مدل سهامدارانی که در سراسر ایران زندگی می کنند، می توانند زودتر به اصل سرمایه و سهام خود دست یابند.
رحمانی در پایان تاکید کرد: همانطور که قبلا اشاره شد، مدل معامله توافقی راهکاری میان مدت برای اتاق مبادلات سهام پدیده است و برای معاملات بلند مدت نمی تواند جوابگو باشد و باید به دنبال فراهم کردن شرایطی برای ورود به بازار سرمایه اصلی بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار