وزیر بهداشت در سفر خود به شهرستان آباده ابتدا از بیمارستان در حال ساخت جدید آباده بازدید کرد. این بیمارستان در زمینی به مساحت 15 هزار مترمربع و در چهار طبقه احداث می‌شود که تاکنون 75درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
کد خبر: ۴۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵ 20 January 2015

وزیر بهداشت در سفر خود به شهرستان آباده ابتدا از بیمارستان در حال ساخت جدید آباده بازدید کرد. این بیمارستان در زمینی به مساحت 15 هزار مترمربع و در چهار طبقه احداث می‌شود که تاکنون 75درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

برای این بیمارستان 158 تخت پیش بینی شده و دارای تمامی بخش‌های جنرال از قبیل داخلی، اطفال، زنان، روانپزشکی، اطفال، دیالیز، تالاسمی، اورژانس، ICU ، CCU و درمانگاهی خواهد بود که با توجه به حجم بالای مراجعه کنندگان به بیمارستان کنونی آباده، پس از احداث به عنوان یک بیمارستان قطب، پاسخگوی نیاز درمانی شهرستان های اطراف و رفع نیاز بیماران به سفر به استان‌های اصفهان، یزد و مرکز استان فارس خواهد بود.

12تخت ICU ، 9 تخت NICU و همچنین 12 تخت CCU برای این بیمارستان در نظر گرفته شده و پیش بینی می‌شود این بیمارستان تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

در جوار این بیمارستان، یک بیمارستان الحاقی تخصصی قلب با 32 تخت پیش‌بینی شده که از این تعداد، 8 تخت مربوط به اورژانس قلب و 8 تخت مربوط به POST CCU است.

این بیمارستان دارای 2 واحد آنژیوگرافی و اتاق عمل جراحی قلب خواهد بود که در 3 هزار و 400 مترمربع زیربنا و 3 طبقه در حال ساخت است و تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان امام خمینی(ره) آباده

وزیر بهداشت همچنین در ادامه حضور در شهرستان آباده، از بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان نیز بازدید کرد تا از نزدیک، روند ارائه خدمت‌رسانی به مردم آباده را مورد بررسی قرار دهد.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در این بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان آباده بازدید کرد و حسن اجرای بسته‌های خدمتی برنامه تحول در نظام سلامت را ارزیابی کرد.

بیمارستان امام خمینی(ره) آباده از سال 1351 فعالیت خود را آغاز کرده و به تدریج با توجه به نیازهای موجود توسعه یافته است.

این بیمارستان هم اکنون دارای بیش از 30 پزشک متخصص در تمامی تخصص‌های موجود است و به صورت متوسط 80 درصد ضریب اشغال تخت دارد که این میزان در برخی بخش‌ها به 100درصد می‌رسد.

بیمارستان امام خمینی(ره) آباده دارای 155 تخت مصوب بوده به عنوان قطب بیمارستانی با توجه به مسافت شهرستان‌های شمال استان فارس از مرکز به شهرستان‌های بوانات، اقلید و خرم بید همچنین برخی شهرستان‌های استان‌های یزد و اصفهان مانند سمیرم و ابرکوه نیز خدمات ارائه می‌کند و ماهانه به طور متوسط، تنها در بخش سرپایی به 10 هزار بیمار خدمات ارائه می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار