عضو شورای اسلامی شیراز با اشاره به اقدامات انجام شده در جمع‌آوری و ساماندهی معتادان در این کلانشهر، خواستار توجه بیشتر و جدی‌تر به موضوع بازپروری کامل معتادانی که در مرکز ساماندهی شهرداری نگهداری می‌شوند، شد.
کد خبر: ۴۵۳۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 04 July 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا :ابراهیم شعرا عصر دوشنبه 12 تیر در نطق قبل از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شیراز، گفت: شیراز و استان فارس متاسفانه ضربات جبران ناپذیری از این مواد افیونی خورده و سیل معتادان چهره نامطلوبی برای این شهر فرهنگی تاریخی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از جوانان تاکنون به بلای خانمان‌سوز اعتیاد مبتلا و ارکان خانواده‌های بسیاری متلاشی شده است، گفت: اعتیاد به موادمخدر از مهمترین تهدیدات جامعه محسوب می‌شود.

شعرا با بیان اینکه شورای چهارم اقدامات خوبی برای جمع‌آوری معتادان از سطح شهر انجام داد و مرکزی با هدف ساماندهی و نگهداری معتادان متجاهر ایجاد کرد، گفت: شهرداری محلی با مساحت 3 هزار و 200 مترمربع و با هزینه‌ای بالغ بر 6 میلیارد و 500 میلیون تومان برای ساماندهی معتادان پرخطر ایجاد کرد و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هم ماموریت داشت تا نسبت به نگهداری و درمان این معتادان اقدام کند.

او با ابراز نارضایتی از روند درمان معتادانی که در این مرکز نگهداری می‌شوند، گفت: اسفندماه 95 بالغ بر 1440 معتاد از سطح شهر جمع آوری شده و 973 نفر از آنان به کمپ منتقل شدند اما در بازدیدی که با حضور اعضای کمیسیون خدمات شهری شورا انجام شد، شیوه ترک دادن معتادان مطلوب نبود.

شعرا با تصریح اینکه معتادان از رفتار پرسنل و شیوه نگهداری و پذیرایی، رضایت داشتند، افزود: درمان معتادان در مقایسه با مراکز تخصصی با استفاده از داروی متادون انجام می‌شد که به دلیل بازگشت فرد معتاد به اعتیاد بعد از قطع دارو شیوه درمانی مطلوبی نیست.

به گفته این عضو شورای شهر شیراز، تنها 15 درصد از معتادان جمع‌آوری شده از افراد غیر فارسی بودند، گفت: تنها 13 درصد این افراد بی‌سواد بوده و 54 درصد از آنان مربوط به گروه سنی زیر 40 سال بودند.

به گفته شعرا یکی از مشکلات کنونی این مرکز، نداشتن امکان قانونی برای نگهداری معتادان بیش از سه ماه است که این موضوع احتمال بازگشت افراد به اعتیاد را افزایش می‌دهد.

او گفت: با توجه به موفق‌تر بودن شیوه‌های درمان مورد استفاده توسط مراکز بهزیستی و مراکز خصوصی، لازم است شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در روش درمان معتادان نگهداری شده در مرکز مربوط به شهرداری شیراز تجدید نظر کند.

این عضو شورای اسلامی شیراز همچنین از مسئولین استان درخواست کرد که تصمیمات لازم برای ساماندهی موضوع بازپروری معتادان را اندیشیده و زمینه کارآمدتر کردن ابتکار شورا و شهرداری در جمع‌آوری و درمان معتادان پرخطر را فراهم کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار