سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور:
معاون و سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشوربا بیان اینکه ایران جزو 10 کشور حادثه خیز در دنیا است، افزود:امروز دنیا رویکرد خود را برای مقابله با بحران تغییر داده است و به مراحلی مانند پیش بینی، آمادگی ، مقابله و بازتوانی رسیده است و در مجموع باید به سه مرحله قبل از بحران، حین و بعد از بحران توجه شود.
کد خبر: ۴۵۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹ 05 July 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، صبح امروزبهنام سعیدی در کارگاه آموزشی و تمرینی اعضای شورای هماهنگی که در تالار بعثت "کرمانشاه" برگزارشد، اظهارداشت: با توجه به اینکه 90 درصد پهنه ی سرزمینی ایران خطر وقوع زمین لزره وجود داردکه در راستای مقابله با بحران250 هزارنفر از مردم استان یزد آموزش لازم مدیریت بحران را دیده اند که برنامه ریزی آموزش مدیریت بحران برای 31 استان کشور در نظرگرفته شده است و امیدواریم کرمانشاه دومین استان برای آموزش مدیریت مردمی بحران باشد.

 معاون و سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه توجه به آموزش مردم و مسئولان اولین مرحله در کاهش آثار مخرب حوادث است، افزود:  با استفاده از تجارب گذشته ، تجزیه و تحلیل آنها و نیز استفاده از علم و فناوری و ابزار و امکانات به دنبال پیش بینی و سپس پیشگری از حوادث است که آمادگی برای کاهش این آثار باید همراه با انسجام و تعامل باشد تا موثر واقع شود.

وی علم مدیریت بحران را علمی کاربردی ذکر کرد و افزود:  برخی از مخاطرات طبیعی قابل پیش بینی است، تنها پیش بینی زلزله ممکن نیست که در آنجا نیز باید مانند کشور ژاپن بتوانیم آثار مخرب را به حداقل برسانیم که توجه به زیرساخت ها را شرط دوم آمادگی برای بحران است.

 سعیدی در ادامه به 28 هزار نفر کشته، 19 هزار مجروح، 51 هزار تخریب واحد مسکونی و تجاری،  زلزه بم در سال 82اشاره وتصریح کرد: در این زلزله 9 هزار زن بی سرپرست، هشت هزار معلول و6 هزار نفر از خانوادها پدر یا مادر خود را ازدست دادند .

وی گفت:  حوادث طبیعی قابل کنترل هستند و اگر مردم در مدیریت بحران مردم حضور داشته باشند متوجه خواهیم شد که  در صورت وقوع حوادث خطری متوجه افراد نخواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار