محقق مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: ویتامین C توت‌فرنگی 30 درصد بیشتر از پرتقال است.
کد خبر: ۴۵۵۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 08 July 2017

به گزارش تابناک : دکتر اسفندیار حسنی‌مقدم اظهار کرد: یکی از لذیذترین میوه‌هایی که به دلیل وجود تنوع اقلیمی در مناطق مختلف کشور کشت می‌شود توت فرنگی است.

وی با بیان اینکه این میوه امکان کشت و پرورش گلخانه‌ای و قابلیت تولید در تمامی فصول سال را دارد، اضافه کرد: مصرف توت فرنگی و لحاظ کردن آن در سبد غذایی، علاوه بر این که منبع باارزشی برای تأمین ویتامین خصوصاً C است با وجود آنتی‌اکسیدان‌ها از جمله اسید الایجیک در آن نقش پیشگیرانه‌ای  در بیماری‌های خطرناک مانند سرطان‌ها را داراست.

حسنی‌مقدم با بیان اینکه خاصیت ضد سرطانی میوه ارزش آن را چندین برابر کرده است، گفت: پتانسیل مناطق مختلف اقلیمی کشور برای پرورش این میوه، امکان عرضه در دامنه زمانی گسترده را فراهم کرده است.

این محقق بخش تحقیقات مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان ادامه داد: تقریباً در تمامی ماه‌های سال امکان تولید توت ‌فرنگی وجود دارد و کوتاه بودن دوره باروری، آن را زود به باردهی اقتصادی می‌رساند.

وی از دیگر مزایا به کم بودن فضای اشغال این گیاه اشاره کرد و گفت: همچنین ارقام متنوع و سازگار با هر نوع آب و هوا، امتیاز این گیاه محسوب می‌شود.

حسنی‌مقدم توت فرنگی را منبع بسیار غنی از ویتامین C ، پتاسیم و سلولز دانست و افزود: مقدار چربی و سدیم آن نسبت به سایر محصولات پایین‌تر بوده و میزان ویتامین C آن 300 درصد بیشتر از پرتقال است.





منبع : ایسنا 
برچسب ها: توت فرنگی ، ویتامین C
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار