سیدسیاح خبرداد:
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان با بیان اینکه مسابقات کشوری علمی - کاربردی کارودانش 19الی 21 تیر ماه بمیزبانی شهرستان ارومیه برگزار می شود، از آمادگی کامل استان برای میزبانی شایسته این مسابقات خبر داد.
کد خبر: ۴۵۵۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶ 08 July 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:

«اردشیر سیدسیاح»   اظهار کرد: پانزدهمین دوره مسابقات کشوری علمی - کاربردی کارودانش 19الی 21 تیر ماه بمیزبانی شهرستان ارومیه برگزار می شود که برای این منظور در طول هفت ماه گذشته بیش از 200 نفر عوامل اجرائی تلاش کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: تبیین و تبلیغ مهارتهای فنی و حرفه ای در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اشتغالزایی، آشنایی با فرهنگ اصیل آذربایجان غربی و توریسم داخلی و کیفیت بخشی مهارتهای فنی و حرفه ای دراستان از اهداف این مسابقات می باشد.

سیدسیاح گفت: آزمون عملی و کارگاهی با حضور  261 هنرجوی راه یافته کشوری، 37 ناظر و 74  داور کشوری در  7 حوزه 37 عنوان آزمون در هنرستان های کاردانش نواحی 1 و 2 ارومیه برگزار می شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار برای برگزاری با کیفیت این مسابقات هزینه شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان از خرید و ساخت تجهیزاتی همچون ماشین فرز، دستگاه plc، لبه چسبان اتوماتیک و دستگاه شیردوش مکانیزه برای بهره برداری در این مسابقات خبر داد.

سیدسیاح با اشاره به جايگاه آموزش كاردانش در اسناد بالادستی همچون بند 76 ازسیاست‌های کلی ابلاغي مقام معظم رهبري، سند تحول بنیادین  و برنامه ششم توسعه بر افزایش سهم آموزش‌های مهارتی در نظام آموزشی کشور تاکید کرد.

وی با اذعان به برخورداری از انعطاف و پویایی در شاخه کاردانش گفت: محتوای آموزشی مطابق با استانداردهای جهانی هماهنگ شده و کلیه موارد آزمون، نحوه  نمره گذاری، تایید لیستها، صدور گواهینامه و... توسط دستگاه متولی با هماهنگی  وزارت آموزش و پرورش است.

سیدسیاح، كاهش تعداد دانش آموزان دوره وشاخه نظري، بالا رفتن سطح اشتغال جوانان،  کاهش سطح بزهكاري  در جامعه و کاهش  مدرک گرایی را از نتایج توسعه کمی آموزشهای کاردانش وفني وحرفه اي عنوان کرد.

این مقام مسوول با بیان اینکه 153 رشته مهارتی در شاخه کارودانش وجود دارد؛ ادامه داد: از این تعداد، 60 رشته مهارتی در زمینه صنعت، 31 رشته مهارتی در زمینه کشاورزی، 11 رشته در زمینه خدمات و 50 رشته در زمینه هنر می باشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان با بیان اینکه مجموعا تعداد 283 هنرستان فنی و حرفه ای و کارودانش با حضور بیش از 23 هزار هنرجو در سطح استان فعالیت می کنند؛ گفت: از این تعداد بیش از 13 هزار هنرجو در تعداد 185 هنرستان شاخه کارودانش استان تحصیل می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار