به گفته معاون فنی اجرایی جهادکشاورزی شهرستان همدان ،به علت خسارت‌های وارد شده بر مزارع گندم در خوش‌بینانه‌ترین حالت میزان خرید 20 هزارتن پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۴۵۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵ 10 June 2015

معاون فنی اجرایی جهادکشاورزی شهرستان همدان گفت: امسال خرید 20 هزار تن گندم در شهرستان همدان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، ، "حاجی‌علی اکبری" در کارگروه خرید تضمینی گندم شهرستان همدان، اظهار کرد: در سال‌جاری به علت سرمای زودرس بهاره 50 درصد از اراضی گندم دیم شهرستان همدان به صورت 100 درصدی دچار خسارت شده است و میزان تولید گندم 50 هزار تن خواهد بود.

وی با بیان اینکه در جلسه قبل کارگروه خرید تضمینی گندم، خرید 38 هزار تن گندم پیش‌بینی شده بود، عنوان کرد: به علت خسارت‌های وارد شده بر مزارع گندم در خوش‌بینانه‌ترین حالت میزان خرید 20 هزارتن پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 19 هزار هکتار از اراضی گندم شهرستان همدان علیه سن سم‌پاشی شده‌اند، یادآور شد: مبارزه با سن گندم مطلوب بوده اما به علت خشکسالی کیفیت محصول تولیدی چندان مناسب نیست و طرح مبارزه با سن گندم تا 22 خرداد همچنان ادامه دارد.

اکبری اظهار کرد: امسال به علت اینکه خسارت شدیدی در محصولات علوفه‌ای و جو وارد شده است قیمت علوفه افزایش ییافته و این نگرانی وجود دارد که کشاورزان گندم خود را به دامداری و مرغداری‌ها به فروش برسانند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار