رژیم غذایی سرشار از میوه جات برای سلامت انسان ایده آل است اما چه میوه هایی را باید در این رژیم اضافه کنیم؟ پیشنهاد ما این است که موز را یک پای ثابت رژیم غذایی تان کنید و از خواص شگفت انگیز آن نهایت استفاده را ببرید.
کد خبر: ۴۷۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ 02 August 2017
به گزارش تابناک : موز یکی از خوشمزه ترین میوه هاست که سرشار از مواد مغذی و مفیده و در درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد داره. ارزش غذایی یک عدد موز به این صورت است: ۲۵ درصد ویتامین ب۶، ۱۶ درصد منگنز، ۱۴ درصد ویتامین ث، ۱۲ درصد فیبر، ۱۲ درصد پتاسیم، ۱۰ درصد بیوتین، ۱۰ درصد مس. در تحقیقات اخیر مشاهده شده که ده نوع اسیدآمینه و یک نوع آنتی اکسیدان نیز در موز وجود دارد. در این مطلب ۶ مزیت شگفت انگیز موز را میبینیم.

خلق و خوی بهتر

یکی از مزایای خوردن موز کمک به افزایش و بهتر شدن خلق و خوی شماست، موز حاوی آنتی اکسیدان است و سطح دوپامین را در بدن شما افزایش میدهد و این باعث ایجاد حس و حال خوب در شما میشود.

خواص موز برای سلامت پوست

برای داشتن پوستی سالم و درخشان خوردن موز به تنهایی و یا بصورت اسموتی را فراموش نکنید. همچنین میتونید پوره موز رو با عسل مخلوط کنید و بصورت ماسک روی پوستتون بذارید. ویتامین ث و منگنز موجود در موز به ساخت کلاژن کمک میکنه. علاوه بر این، خواص آنتی اکسیدان موز با انواع التهابات و رادیکال های آزادی که به پوست آسیب میزنن مبارزه میکنه.

کاهش فشار خون

برای حفظ سطح فشار خون هفته ای چندبار اسموتی موز میل کنید، اگر دچار فشار خون بالا هستید میتوانید هرروز از اسموتی موز استفاده کنید. غلظت بالای پتاسیم در موز با میزان سدیم که در فشار خون تاثیر گذار است مقابله میکنه.

بهبود سلامت کلیه

یکی دیگر از آیتم های برنده در میان مزایای موجود در موز بهبود سلامت کلیه به واسطه سطح بالای پتاسیم موجود در آن است. با خوردن ۳ تا ۴ بار موز در هفته میتونید شانس ابتلا به بیماری های کلیوی را ۵۰ درصد کاهش دهید.

افزایش انرژی

اگر به دنبال افزایش انرژی در طول روز هستید در وعده صبح و بعدازظهر خودتون مصرف موز را قرار بدید. ویتامین ب6، کربوهیدرات و فیبر موجود در موز به افزایش انرژی بدن کمک خیلی زیادی میکنه.






منبع : آلامتو 
برچسب ها: خواص موز ، رژیم غذایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار