با نزدیک شدن به‌روزهای پایانی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز، به سراغ اعضای این شورا می‌رویم تا با مرور عملکرد خود در 4 سال گذشته، نمره‌ای که به خودشان می‌دهند را اعلام و برنامه خود پس از اتمام کار در شورای چهارم را بیان کنند.
کد خبر: ۴۷۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 06 August 2017

تابناک فارس به نقل از خبرگزاری فارس :محمد حق‌نگر بابیان اینکه در شورای چهارم وعده‌هایی که دادیم محقق شد، اظهار داشت: در جهت توسعه فضای سبز شهری 13 هزار هکتار از ارتفاعات را تسخیر کردیم و با مصوبه‌ای که داشتیم 7 درصد از آن در بخش گردشگری مردم سرمایه‌گذاری شد که از موفقیت‌های شورای چهارم است.

وی ادامه داد: به توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی در جهت کاهش ترافیک، فرهنگ‌سازی استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی، توسعه دوچرخه‌سواری و تبدیل‌شدن شهر شیراز به یک شهر انسان‌محور تأکید و توجه بسیاری داشتیم و قطار شهری نیز از بزرگ‌ترین آرزوهای ما بود که به بهره‌برداری رسید.

حق نگر افزود: از 280 دستگاه اتوبوس خریداری‌شده100 دستگاه در هفته جاری وارد ناوگان خواهد شد که اتوبوس‌های باقی‌مانده نیز تا پایان دوره چهارم به ناوگان حمل‌ونقل عمومی افزوده می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون خدمات شهری ، محیط‌زیست و بهداشت در خصوص اقدامات شورا و شهرداری شیراز در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی خاطرنشان کرد: در این حوزه‌ها تلاش‌هایی شد اما نقطه‌ضعف‌های نیز داشتیم، در حوزه فرهنگ زیرساخت‌ها را فراهم کردیم اما در بخش نرم‌افزاری و گسترش عادات معروف در بین مردم موفق نبودیم که البته حضور 12 هزارنفری مردم در جشن سازمان پسماند نشان از موفقیت شهرداری در ترویج فرهنگ شهروندی است.

وی افزود: برای ساماندهی معتادان و اینکه شیراز بدون معتاد و کارتن‌خواب داشته باشیم، اردوگاهی در دهکده سلامی احداث شد اما با توجه به اینکه تعداد معتادان زیاد است و پس از سه ماه آزاد و رها می‌شوند، تغییر چندانی در وضعیت معتادان ایجاد نشده است.

عضو کمیسیون عمران شورا با ابراز رضایت از عملکرد این کمیسیون تصریح کرد: باوجود اقدامات خوب اما برای اجرای برخی پروژه‌ها در انتخاب مکان و زمان کاستی‌هایی داشتیم.

این عضو شورای شهر یادآور شد: یکی از پیشنهاد‌های من برای شورای پنجم، ساخت15  پارکینگ بر روی رودخانه خشک در مناطق مختلف شهر است تا مردمی که می‌خواهند به مرکز شهر بیایند، با پارک خودرو از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند؛ به نظر بنده ساخت پارکینگ در مرکز شهر درست نیست.

حق نگر بابیان اینکه در ایجاد مسیر امن برای دوچرخه‌سواران موفق نشدیم، ریشه مشکلات ترافیک را فرهنگی دانست که مردم از وسایل نقلیه عمومی کمتر استفاده می‌کنند و شهروندان با خودرو تک‌سرنشین در سطح شهر تردد می‌کنند.

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورا بیان کرد: دلمان می‌خواست که مردم شهرداری را از خودشان بدانند و برای تعاملاتی که با شهرداری دارند، ترسی نداشته باشند؛ در همین جهت ماده 33 را به مرحله اجرا رساندیم تا مردم برای اخذ پروانه ساخت راحت‌تر باشند، اما نواقصی دارد که شورای پنجم می‌تواند آن را برطرف کند.

حق نگر بابیان اینکه اگر به عملکرد شورا و شهرداری شیراز 20 ندهیم کمتر از 18 هم نیست، گفت: امیدوارم که بعد از خدا مردم هم از ما راضی باشند و اگر نقصی در عمل بود ببخشند، بنده بعد از اتمام شورا برنامه خاصی ندارم و قصد همراهی با گردان‌های اعزامی به سوریه را دارم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار