سرپرست هیئت وزنه برداری خراسان رضوی گفت: طرح «پهلوانک مسجدی» ویژه استعدادیابی وزنه برداری در مشهد اجرا می‌شود
کد خبر: ۴۷۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹ 14 June 2015
احسان قاسمیان در نشست خبری سرپرست هیئت وزنه‌برداری استان خراسان رضوی در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی اظهار داشت: توجه به شهرستان‌های خراسان رضوی از مهمترین اهداف کنونی هیئت وزنه برداری استان است.

وی با بیان اینکه در سال‌های نه چندان دور قهرمانان وزنه‌برداری به نامی در خراسان رضوی وجود داشته است گفت: با توجه به شرایط گذشته ما شاهد کم فروغ شدن وزنه برداری استان در 10 سال گذشته بوده‌ایم.

سرپرست هیئت وزنه برداری خراسان رضوی با اشاره به وجود مشکلات زیاد در هیئت وزنه برداری افزود: خوشبختانه توانسته‌ایم در این مدت کوتاه بر برخی از مشکلات فائق آییم و هم اکنون نیز در تلاش هستیم تا در کشور و جهان افتخارآفرینی کنیم.

قاسمیان تعداد کنونی ورزشکاران فعال وزنه برداری استان را 100 نفر عنوان کرد و تصریح کرد: این تعداد ورزشکار وزنه برداری در استان تاسف‌بار است و ما با قدرت به‌دنبال این هستیم تا با برنامه‌ریزی این تعداد ورزشکار را تا پایان سال به 300 نفر برسانیم.

وی توجه به ظرفیت شهرستان‌ها را از مهمترین اهداف هیئت عنوان کرد و تاکید داشت: یکی دیگر از برنامه های ما برای استعدادیابی همکاری و کمک گرفتن از ادارات و ارگان‌ها مرتبط با این ورزش است.

سرپرست هیئت وزنه برداری استان خراسان رضوی بیان داشت: پس از ماه مبارک رمضان طرحی با عنوان پهلوانک مسجدی با هدف استعدادیابی جوانان و نوجوانان در برخی از مساجد استان برگزار خواهد شد.

قاسمیان تصریح کرد: هم اکنون در رشته وزنه برداری استان ضرورت یک جهش مناسب به شکل بسیار زیادی حس می‌شود که باید هرچه سریع‌تر نیز حاصل شود.

وی عدم علاقه برخی از خانواده‌ها به وزنه برداری را حاصل انتقال اطلاعات غلط دانست و افزود: متاسفانه افرادی که به رشته وزنه‌برداری وارد نیستند با بیان اینکه این ورزش قد کودک را می‌سوزاند، سبب فاصله گرفتن خانواده ها با این رشته می‌شوند.

سرپرست هیئت وزنه برداری خراسان رضوی بیان کرد: عقیده دارم که خراسان ظرفیت قهرمان پروری در کشور را دارا است.

قاسمیان با اشاره به نبود اسپانسر و منابع مالی مناسب برای این رشته خاطرنشان کرد: وزنه برداری همانند سایر رشته با اسپانسرهای خوبی مواجه نمی‌شود و در شرایط کنونی نیز با توجه به تغییرات به وجود آمده در فدراسیون وزنه برداری امید است تا از امکانات مالی و تجهیزات جدیدی بهره مند شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار