کد خبر: ۴۸۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶ 15 June 2015
جانشین فرمانده نیروی انتظامی خوزستان گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی امسال نیز در خوزستان اجرا می شود.

سرهنگ سید محمد صالحی ظهر دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: از ۲۹خرداد تا پنجم تیر را به هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری کرده اند که در این خصوص یک سری اقدامات انجام شده است.

وی افزود: با توجه به فرارسیدن ماه رمضان و شرایط خاص و گرمای شدید، مردم عمدتا زمان بعد از افطار را به منظور خرید و تهیه مایحتاج و رفتن به پارک ها انتخاب می کنند که به همین دلیل با اندیشیدن تدابیر لازم، بخش راهور و گشت های انتظامی را برای روان سازی ترافیک و تامین امنیت در این زمان افزایش داده ایم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی خوزستان در ارتباط با روزه خواری تصریح کرد: تاکنون در بحث روزه خواری مورد خاصی نداشته ایم اما با توجه به اینکه روزه خواری از لحاظ شرعی امری حرام است از تمام کسانی که نمی توانند روزه بگیرند؛ استدعا داریم که احترام این ماه را نگه داشته در غیر این صورت با مجرمان برخورد خواهد شد.

صالحی بیان کرد: همه فرودگاه ها، پایانه ها و رستوران ها از اذان صبح تا زمان افطار حق مهمانپذیری ندارند و باید از ارائه هرگونه خدمات خودداری کنند که در این راستا تیم های نظارتی ما بازرسی لازم را انجام می دهند. البته در صورت اخذ مجوز با رعایت شئونات اسلامی و استتار می تواند خدمات ارائه دهند.

وی عنوان کرد: امسال هم همچون سال های گذشته طرح های ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی را داریم. تامین امنیت اجتماعی و اخلاقی از مطالبات اصلی مردم از پلیس هستند.

کشف 90 درصدی سرقت از منازل

جانشین فرمانده نیروی انتظامی خوزستان با بیان اینکه برخورد با مجرمان حرفه ای و سابقه دار کماکان ادامه دارد، گفت: در بحث سرقت از منازل افزایش کشف ۹۰ درصد و در بحث سرقت از مغازه ها افزایش ۵۴ درصد را داشته ایم. در مجموع کشفیات در دومین مرحله طرح ارتقای امنیت اجتماعی را نسبت به ماه گذشته داشته که می توان گفت در مجموع دو درصد افزایش کشفیات داشتیم.

صالحی ادامه داد: دست کشیدن ها، انجام حرکات نمایشی در ساعات پایانی شب، امنیت روانی و اجتماعی مردم را تحت تاثیر قرار داده است. در ماه اخیر ۲۵ دستگاه خودرو را توقیف کردیم که مدت توقف هم طولانی خواهد بود.

وی یادآور شد:‌ پلیس مبارزه با مواد مخدر در راستای طرح تشدید مبارزه با خرده فروشان از روز ۲۳ خرداد تا امروز۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر که عمدتا سنتی بودند کشف شد. در این رابطه نیز ۵۱ نفر دستگیر شدند و از این تعداد ۳۹ نفر سابقه دار بوده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی خوزستان اضافه کرد:‌ در خرداد ماه ۶۷ درصد افزایش تماس های مردمی با مرکز اطلاع رسانی پلیس داشتیم و با این تماس ها در نهایت شاهد افزایش ۳۶ درصدی اعلام رضایت مردمی از پلیس بودیم.

صالحی تاکید کرد:‌ در خرداد ماه ۵۷ درصد افزایش کشفیات مواد مخدر را در طرح های پاکسازی نقاط آلوده، کنترل محورهای مواصلاتی و ارتقا امنیت اجتماعی داشتیم. سه باند تهیه و توزیع مواد مخدر را در خرداد ماه شناسایی و دستگیر کردیم.

دستگیری سرقت از جایگاه های سوخت

وی ادامه داد:‌ در چند روز اخیر دستگیری سارقان برق در هفتکل را داشتیم. تیم سه نفره این سارقان در شهرهای اهواز، رامهرمز، باغملک، هفتکل و شوشتر اقدام به سرقت سیم برق کرده بودند. همچنین اعضای باند سارقان مسلح از جایگاه های سوخت شوشتر و دزفول دستگیر شده بودند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی خوزستان گفت: یک مورد سواستفاده از لباس نیروی انتظامی در آبادان داشتیم که دو نفر را در این زمینه دستگیر کردیم. در یک ماه اخیر ۲۴۳ کیلوگرم حشیش در شوشتر کشف شد. ۲۸ طرح ارتقا امنیت اجتماعی در شهرهای مختلف استان اجرا شد.

صالحی بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون یک تن و ۱۴ کیلو از انواع مواد مخدر در استان کشف شده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار