رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درآمد ناپایدار شهرداری‌ها موجب شهرفروشی شده است، گفت: رکود مسکن درآمدزایی شهرداری‌ها را با مشکل روبه‌رو کرده است.
کد خبر: ۴۹۳۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 14 September 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: محمدرضا رضایی  در این نشست با اعضای شورای اسلامی شهر باب‌انار بخش خفر با بیان اینکه درآمدزایی شهرداری‌ها با رکود ساخت و ساز مسکن دچار مشکل شده است اظهار داشت: باید غیر از مسکن درآمدهای پایدار دیگری برای شهرداری‌ها در نظر گرفته شود.

وی افزود: لایحه درآمدهای پایدار شهرداری توسط دولت به مجلس فرستاده شده و مجلس به‌دنبال تصویب این لایحه به عنوان قانون است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروزه به دلیل کمبود امکانات شهرداری‌ها به سمت شهرفروشی و فروش تراکم رفته‌اند، گفت: دولت با همراهی مجلس به شهرداری‌ها از طریق صندوق توسعه ملی کمک می‌کند.

رضایی با اشاره به حمایت مجلس از شهرداری‌ها از طریق درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده گفت: درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده در استان‌ها متمرکز شده و بر اساس شاخص‌های جمعیت و توسعه یافتگی به شهرداری‌ اختصاص می‌یابد.

نماینده جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گسترش مهاجرت روستاییان به شهرها، بیان کرد: ۷۵ درصد از مردم در شهرها زندگی می‌کنند که با توجه به مهاجرت روستاییان به شهر این آمار درحال افزایش بوده که بیشتر در حاشیه‌های شهر ساکن می‌شوند و شهرها باید آمادگی پذیرایی این مهاجرت را داشته باشند.

این نماینده مردم در خانه ملت شهرهای کوچک را آسیب‌پذیر دانست و خواستار حمایت جدی از این شهرها شد و تصریح کرد: شهرداری‌ها می‌توانند متصدی اجرای پروژه‌های عمرانی بوده که راهی برای تقویت توان مالی آنها است.

وی خواستار حمایت شوراهای از شهردار منتخب خود شد و گفت: وقتی شهردار انتخاب شد باید پشتیبان وی بود تا با اعتماد فضای خدمت برای شهردار ایجاد شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی خواستار احترام گذاشتن٬ تواضع و تکریم مردم توسط شوراها و شهرداران شد و تأکید کرد: شهردار نقش مهمی در شهر ایفا می‌کند و درب اتاق شهردار باید به روی مردم باز باشد و با ارتباطی دوستانه اعتماد مردم را جلب کند.

رضایی باب انار را از شهرهای مهم شهرستان جهرم دانست و اظهار کرد: باب انار با الحاق 4 روستا به این شهر گسترش یافته و اکنون باید با نگاهی غیر محلی زمینه‌های توسعه متوازن شهر را فراهم کرد.

وی از اجرای طرح‌ هادی باب‌انار خبر داد و افزود: طرح هادی نقشه راه و آینده منطقه است که می‌تواند به لحاظ منابع مالی و جلوه‌های معماری شهری کمک کند.

رضایی همچنین از پیگیری نوسازی ناوگان ماشین آلات٬ احداث پروژه سنگ شکن٬ مشخص شدن وضعیت جایگاه عرضه گاز CNG شهرداری باب‌انار٬ ادامه احداث بلوار٬ روشنایی و  روکش آسفالت محور اصلی شهر و دیگر خدمات شهری از سایر منابع مالی کشور خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار