نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه 900 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به راه‌آهن تهران ـ همدان اختصاص یافت، گفت: طی روزهای آتی 50 درصد تخصیص داده می‌شود و 50 درصد باقیمانده در سفر هیئت دولت به همدان تخصیص می‌یابد.
کد خبر: ۴۹۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲ 18 June 2015

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه 900 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به راه‌آهن تهران ـ همدان اختصاص یافت، گفت: طی روزهای آتی 50 درصد تخصیص داده می‌شود و 50 درصد باقیمانده در سفر هیئت دولت به همدان تخصیص می‌یابد.

به گزارش فارس ، پس از واکنش امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس به مصاحبه یکی از معاونان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، نشست فوق‌العاده وزیر راه و شهرسازی با نماینده همدان برگزار شد.

وی با بیان اینکه قرار بود عملیات پروژه راه‌آهن تهران ـ همدان ـ سنندج پایان سال 90 به اتمام برسد، افزود: این پروژه به طول 270 کیلومتر در زیرسازی 94 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه ساختمان ایستگاه همدان 30 درصد پیشرفت دارد، گفت: این پروژه جزء پروژه‌های مهر ماندگار بوده اما متاسفانه به دلیل عدم تامین ریل و اعتبار با تعطیلی مواجه شده است.

*از آذر 93 تاکنون هیچ تخصیصی نگرفته‌ایم

وی افزود: پیرو این وضعیت از وزیر سئوال کردم «چرا پروژه راه‌آهن تهران ـ همدان تعطیل شده است» که ایشان در پاسخ گفت الان همدان در اولویت است و هیچ جای کشور پروژه‌‌ای مربوط به راه‌آهن نیست که فعال باشد.

خجسته با بیان اینکه در بحث راه‌آهن بودجه مد نظر 120 میلیارد تومان است که 34 میلیارد بدهی به پیمانکار بوده و 86 میلیارد تومان نیز بودجه کامل پروژه است، تأکید کرد: از آن جا که از آذر 93 تاکنون هیچ تخصیصی نگرفته‌ایم، این موضوع را به وزیر راه گوشزد کردم.

وی ادامه داد: وزیر نیز در پاسخ اذعان کرد که یک‌هزار و 200 تن ریل تعهد وزارت راه و شهرسازی به راه آهن تهران ـ همدان از شاهرود به همدان در حال انتقال است و به غیر از این تعهد 2 هزار و 300 تن خریداری شده و در حال بارگیری به داخل کشور است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ادامه داد: به گفته وزیر راه، در نشست هیئت دولت به دستور رئیس جمهور 300 میلیون دلار معادل 900 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای این پروژه اختصاص یافت که سعی بر این است تا زمان حضور هیئت دولت در همدان تأمین و پرداخت شود.

*بازدید معاون وزیر راه از مسکن مهر فامنین

وی با بیان اینکه با توجه به فصل سرمای زودرس منطقه باید تدبیر فوری اتخاذ شود تا کارها با سرعت پیش رود، افزود: وزیر راه ابراز کرد در بحث راه‌آهن غرب کشور استان‌های همدان، اردبیل، کرمانشاه و گیلان در اولویت است که برای این استان‌ها یک میلیارد دلار بودجه نیاز است که نهایی شود.

خجسته افزود: در این جلسه مقرر شد طی روزهای آتی 50 درصد تخصیص داده شود و 50 درصد باقیمانده در سفر هیئت دولت به همدان تخصیص می‌یابد.

وی با بیان اینکه در این جلسه در خصوص اجرای پروژه شهر جدید «حورا» در همدان انتقاداتی داشتم، گفت: پیرو این بحث، وزیر به معاون خود دستور داد باید با فوریت این امر مورد بررسی قرار گرفته تا در صورت نیاز در مکان‌یابی این پروژه تجدید نظر صورت گیرد.

*تأمین هزینه‌های کنارگذر غربی از بودجه ملی

پنماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ادامه داد: در خصوص مسکن‌های مهر شهر فامنین نیز مقرر شد به قید فوریت معاون وزیر بازدیدی از پروژه داشته باشد.

وی طرح مباحثی در خصوص حاشیه‌نشینی در شهر همدان را از دیگر مطالب مطروحه با وزیر دانست و گفت: با توجه به اینکه آب و برق و گاز از درب منازل این حاشیه‌نشینان عبور کرده، متاسفانه این خانواده امکان استفاده از این نعمات را ندارند، باید پیگیر بهره‌مندی آنان از این امکانات بود.

به گفته خجسته در ادامه در خصوص مشکلات هندسی نبودن مسیرهای منتهی به روستاهای یلفان، علی‌آباد، شمس‌آباد و ارزانفود در شهرستان همدان صحبت شد که طی دستور ویژه وزیر مقرر شد در برنامه سال 94 و 95 در بودجه لحاظ و اقدام شود.

*افتتاح پروژه آزادراه تهران ـ همدان، مردادماه

وی تأکید کرد: در مورد پروژه کنارگذر غربی همدان نیز قرار شد از بودجه استانی تملک‌های مورد نیاز پروژه انجام شود و وزیر قول داد که بعد از این اتفاق از بودجه ملی، هزینه‌های پروژه را تأمین کند و دستور برگزاری مناقصه را داد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تأکید کرد: در خصوص پروژه آزادراه تهران ـ همدان نیز از سوی وزیر دستورات ویژه‌ای صادر شد که با توجه به فصل سرمای زودرس منطقه تدبیر فوری اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه وزیر راه قول مساعد افتتاح پروژه در پایان مرداد را داد، در پایان با اشاره به انتقاداتش به نحوه مکان‌یابی ایستگاه مسافربری فامنین گفت: ایشان دستور دادند با فوریت این مورد بررسی و محورهای مناسب و سهل‌ترین مکان دسترسی برای مردم فراهم شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار