تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد؛
برخی خودروهای شخصی برای مسافرکشی در سطح شهر دهدشت اقدام به نصب دروغین آرم های تاکسی در برخی معابر می کنند.
کد خبر: ۵۰۲۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹ 02 October 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، توسعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد باعث رونق وسایل حمل نقل داخل شهری و وسوسه خودروهای شخصی برای مسافرکشی شده است.
بارها شاهد بروز تخلفات و اتفاقاتی از سوی مسافرکش های شخصی بودیم، از نداشتن مجوز تأیید صلاحیت و سرقت به عنف گرفته تا مواردی دیگر که همین امر لزوم توجه بیش از پیش هم مردم و هم مسئولان را می طلبد.
غروب در میدان مرکزی شهر دهدشت چرخی میزنیم، این روزها خودروهای شخصی شیوه تازه ای به کار گرفتند، خرید بدون ضابطه یک آرم مخصوص تاکسی از تابلو فروشی ها و نصب آن برای جلب اطمینان مسافر! و البته برداشتن آن به محض دیدن پلیس و یا تاکسیرانی!تخلفی که هم تضییع حقوق بیشمار راننده تاکسی هایی است که با سپری کردن روال قانونی و پرداخت هزینه های مختلف، تنها منبع درآمدشان را بر محور همین شغل گذاشته اند و از طرفی نیز دور زدن قانون و جعل یک عنوان است.
از سویی متاسفانه برخی خودروهای آژانسی که شاید در حال حاضر نیز در آژانس نباشند از تابلوهای خود سوء استفاده کرده، اقدام به جابجایی مسافران در مسیرهایی که خود دارای خطوط تاکسی هستند، می کنند و بعضا قیمت های بیشتری هم از مسافر مطالبه می کنند.
 
 تخلف آشکار خودروهای شخصی و مسافر کش در دهدشت/خنثــی بودن گشت تاکسیرانی شهر دهدشت
 
خودروی گشت تاکسیرانی شهر دهدشت از زمانی که سید حجت تقوی مسئول تاکسیرانی بوده تاکنون حدود چهار پنج سال بیشتر است که عملأ غیرفعال بوده و در واقع به عنوان خودروی خرید وسایل و لوازم منزل پرسنل تاکسیرانی مبدل شده است و همین عامل باعث بوجود آمدن چنین تخلفات آشکاری از سوی خودروهای شخصی شده است.
رانندگان تاکسی شهر دهدشت دیگر از اعتراض و شکایت چنین موردی خسته شدند و وقتی از آنان در این باره سوال میکنیم با حسرت و البته خنده بسیار ناامیدی سر تکان می دهند و میگویند مدیریت ضعیف است. 
یکی از رانندگان تاکسی که شخصی میانسال بوده به خبرنگار تابناک گفت چند ماهی است که خودروی جدید تاکسی را تحویل گرفتم،پرداخت اقساط ماهانه بسیار بالای همین خودرو در کنار هزینه های کمر شکن زندگی باعث شده که ناچارم از اوایل صبح تا خود غروب یک بند مسافر کشی کنم. اما شخصی که خودروی شخصی دارد بدون پرداخت ذره ای مالیات با وجود آنکه کارمند است و قسط هم ندارد، با خیال راحت در سطح این شهر مسافرکشی میکند و هیچ کسی هم نمیتواند به وی اعتراضی بکند. وقتی هم به تاکسیرانی شکایت میکنیم جواب سر بالا میدهند.
شاید شناسایی و برخورد سخت باشد اما باید با ساماندهی علائم تاکسی ها و تاکسی تلفنی ها و همچنین فعال نمودن مجدد خودروی گشت و نظارت تاکسیرانی شهر دهدشت و حتی برخورد با تابلو نویس هایی که بدون رعایت قانون اقدام به تهیه این آرم های دروغین می کنند بتوان تا حدودی وضع فعلی را سامان داد.
از سویی مسافران هم می توانند با عدم استفاده از این دست خودروها، ضمن اطمینان از سفر خود با رانندگانی که مورد تایید تاکسیرانی هستند و به راحتی میتوان بروز هر بدرفتاری آنان را پیگیری کرد، زمینه بروز تخلفات اینچنینی در شهر دهدشت را محدود کنند.
در پایان از مدیریت جوان و پر کار تاکسیرانی شهر دهدشت،سید وحید عطایی می خواهیم با انجام اقدامات اثر گذار با همکاری پلیس راهور دیگر شاهد بروز چنین تخلفاتی از سوی خودروهای شخصی نباشیم و همچنان یار و یاور قشر زحمتکش رانندگان تاکسی باشند.

گزارش سید مصطفی گنجی


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار