رییس کل دادگستری استان اردبیل خبرداد:
رییس کل دادگستری استان اردبیل از افزایش 10.5 درصدی پرونده های ورودی به مجموعه های قضایی این استان در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۵۱۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲ 22 June 2015

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام محمد علی قاصدی در نشستی با خبرنگاران گفت: 236 هزار و 963 پرونده در سال گذشته وارد مجموعه های قضایی استان شد و در این زمینه سه میلیون و 700 هزار نفر به شعبه های مختلف قضایی و دادسراها مراجعه کردند.

وی با بیان این که 230 هزار و 150 پرونده مختومه شده از تشکیل 78 هزار و 825 پرونده در شوراهای حل اختلاف خبر داد که 37 درصد آن برابر با 21 هزار و 552 پرونده با سازش خاتمه یافته و هفت هزار و 991 مورد آن با صدور رای مختومه شده است.

رییس کل دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: بیشترین پرونده ها در بخش حقوقی و مدنی تشکیل شده که در راس آنها اختلافات خانوادگی قرار دارد و از حجم قابل توجه نیز پرونده های طلاق توافقی بین زوج های جوان بود.

او گفت: دو هزار و 715 درخواست طلاق توافقی ارائه شد که 723 درخواست از سوی زوجه بوده و دو هزار و 403 پرونده نیز در زمینه مهریه تشکیل شده است.

حجت الاسلام قاصدی اظهار کرد: همچون سایر استان ها بخش قابل توجهی از جرایم در حوزه جزایی و کیفری بود که حدود 40 هزار پرونده برای دعاوی ناشی از خشونت مانند ضرب و جرح ، نزاع ، تخریب و توهین تشکیل شد و در رده دوم جرایمی مانند سرقت های مستوجب تعزیر ، مواد مخدر ، صدمه های غیرعمدی ، مزاحمت های تلفنی ، ترک انفاق و کلاهبرداری بود.

وی همچنین از افزایش 60 درصدی کشف انواع مواد مخدر خبر داد و بخش قابل توجه آن را ماده مخدر تریاک دانست.

رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: سال گذشته 604 کیلوگرم انواع مواد مخدر ، 18 هزار لیتر مشروبات الکی دست ساز و حدود 17 هزار لیتر مشروبات الکی خارجی کشف شد که بخشی از آنها در داخل استان تولید شده بودند که مصرف آنها به مراتب عوارض بیشتری دارند.

حجت الاسلام قاصدی همچنین از دستگیری 10 کار چاق کن خبر داد که از ناآگاهی مردم سوء استفاده کرده ، خود را به نوعی مرتبط با دستگاه قضا معرفی می کردند که در واقع هیچ سمتی و نسبتی با دادگستری استان و قضات نداشتند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار