کد خبر: ۵۱۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵ 23 June 2015
نخستین قرآن به خط لاتین، اثر علیرضا اکرمی در آیین افتتاح سومین نمایشگاه قرآن و عترت ویژه ماه رمضان با حضور مسوولین استانی و شهرستانی در ساری رونمایی شد.


به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی ارشاد مازندران این کتابت و اثر ارزشمند قرآنی از سال 1390به مدت چهار سال و روزی چهار ساعت به دستان هنرمند علیرضا اکرمی به خط لاتین با هدف عرضه به علاقه مندان معجزه رسول خدا(ص) به رشته تحریر درآمد.


شایان ذکر است نخستین کتاب قرآن به خط لاتین اثر هنرمند مازندرانی شهریور ماه سال94به آستان قدس رضوی حرم مطهر امام رضا(ع) اهدا می شود.


سومین نمایشگاه قرآن و عترت ساری عصر دوشنبه به مناسبت ماه مبارک رمضان برای 15روز کاری در محل پارکینگ روشن مرکز مازندران افتتاح شد.


احد جاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز(1تیر) در آیین افتتاحیه سومین نمایشگاه قرآن و عترت ساری پایتخت بهار نارنج از ماه مبارک رمضان به عنوان ماه رحمت و ماه قرآن یاد کرد و گفت: در این ماه، رحمت واسعه خداوند برای بندگان نازل شده است.


وی با اشاره به اینکه قرآن کتاب سعادت بشر در این ماه بر پیامبرخدا(ص) نازل شده است، افزود: همچنین دیگر کتب ادیان الهی نظیر تورات، انجیل و زبور نیز برای هدایت بشر از سوی خداوند متعال در ین ماه مبارک نازل شده است.


جاودانی با بیان اینکه در ماه رمضان مائده های الهی برای حیات و تعالی روح بشر نازل شده، اظهار داشت: ما همیشه به دنبال نهی از منکر هستیم و از اشاعه معروف که خیلی مهمتر است غافل می شویم.


وی خاطرنشان کرد: تقدیر از خادمین به خلق خدا یکی از مهمترین معروف ها است که باید مورد توجه همگان باشد.


جاودانی ضمن تقدیر از شهرداری و شورای شهر ساری جهت همکاری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز مازندران برای برپایی این نمایشگاه قرآنی، گفت: کار فرهنگی فرآیندی است که یک دستگاه نظیر ارشاد به تنهایی از عهده آن بر نمی آید و همت همه مسوولین دستگاه های مرتبط را می طلبد.


وی با اشاره به حضور 20ناشر استانی حوزه قرآن و عترت در این نمایشگاه، عنوان داشت: نمایشگاه قرآن ساری با 20غرفه نمایشگاهی از اول تا15تیرماه از ساعت16-24 پذیرای عموم علاقه مندان به این کتاب آسمانی است.


جاودانی، کودک و نوجوان، هنرهای نمایشی، سازمان ها و نهادها، حجاب و عفاف، مراسم و مناسبت ها، فروش ناشران و محصولات هنری را از بخش های محتوایی این نمایشگاه قرآنی در ساری اعلام کرد.


وی اظهار داشت: برپایی محفل انس با قرآن، شب شعر و خاطره، اجرای تئاتر خیابانی وتجلیل از فعالان حوزه قرآن و عترت برنامه های جنبی است .


شایان ذکر است سومین نمایشگاه قرآن و عترت ساری با مسئولیت اجرایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری با همکاری شهرداری و شورای اسلامی ساری با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، معاونت اموراجتماعی استانداری، رییس حوزه های علمیه مازندران و شهردار و برخی از اعضای شورای شهر ساری افتتاح و از اول تا 15 تیرماه جاری از ساعت16-24پذیرای عموم علاقمندان به قرآن و عترت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار