رئیس ستاد کنفرانس امنیتی تهران از برگزاری دومین کنفرانس امنیتی تهران در دی‌ ماه سال جاری خبر داد و گفت: این کنفرانس با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۲۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰ 06 November 2017
به گزارش تابناک : جمال شفیعی بعدازظهر امروز -دوشنبه- در نشست خبری گفت: دومین کنفرانس امنیتی تهران در هجدهم دی‌ماه امسال در سالن اجلاس سران باسخنرانی حجت‌الاسلام حسن روحانی برگزار خواهد شد.
به گفته وی در مراسم اختتامیه این نشست هم علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی سخنرانی می‌کند.
رئیس ستاد کنفرانس امنیتی تهران گفت: در این کنفرانس دو پنل یا نشست تخصصی داریم که در نوبت صبح، نشست تخصصی سیاست خارجی و اقتصاد بین‌الملل خواهد بود که آقای کمال خرازی رییس شورای روابط خارجی مسئول آن و آقای ظریف وزیر خارجه مهمان ویژه و سخنران آن است.
وی افزود: سایر مقاماتی هم که دعوت می‌شوند بناست از وزرای خارجه حال، سابق و اسبق کشورها و شخصیت‌های ممتاز سیاسی کشورهای منطقه باشند که در این نشست قرار است درباره مسائل منطقه‌ای و تهدیدات و فرصت‌ها بحث کنیم و از طرفی چون پیوندهای اقتصادی می‌تواند پیوند عمیقی بین کشورها برقرار کند لذا مسئولان اقتصادی را هم دعوت می‌کنیم که مناسبت دو و چندجانبه تعریف شود. 
شفیعی در ادامه اظهار کرد: نشست تخصصی بعدازظهر کنفرانس، نشست دفاعی امنیتی است که وزرای دفاع حال، سابق و اسبق کشورهای همسایه و همسو با جمهوری اسلامی را دعوت می‌کنیم و در نهایت در نظر داریم حداقل به پیش فرض و در بهترین حالت به پیش‌نویسی از رژیم امنیتی بومی در منطقه برسیم که مورد تایید مهمان‌ها قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: پیش از این دو نشست بین‌المللی هم هشت نشست تخصصی علمی خواهیم داشت که خوشبختانه دانشگاه‌ها اقبال خوبی نسبت به این نشست‌ها داشته‌اند و دانشگاه‌های تهران، بهشتی، علامه، عالی دفاع ملی، فارابی، اطلاعات و امنیتی، علوم انتظامی و مراکز راهبردی وارد این موضوع شدند.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار