اخــتصاصــی تابناک؛
خرابی هفتگی پمپ آب بلوک شماره سه منازل آپارتمانی شاهد دهدشت صدای اهالی این بلوک را درآورده است و مالکین این منازل راهی جز فروش خانه ها برایشان باقی نمانده است.
کد خبر: ۵۲۵۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹ 17 November 2017
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کهگیلویه در سال های گذشته اقدام به انبوه سازی منازل مسکونی و واگذاری آنها به مردم نموده است.
ساخت و ساز این منازل به دلیل استحکامات ساختمانی و واقع شدن در یکی از مناطق بسیار خوب شهر دهدشت، مورد استقبال اقشار مختلف مردم از جمله کارمندان واقع شده است.
با وجود اینکه از ساخت و ساز این منازل حدودأ ده دوازده سالی میگذرد و با توجه به اینکه در یکی از نقاط بسیار مطلوب شهر دهدشت بنا شدند اما هنوز با گذشت زمان بسیار کوتاهی از ساخت و ساز این منازل، خرابی زیر ساخت ها صدای اعتراض اهالی این منازل را به دنبال داشته است.
 
اعتراض اهالی منازل آپارتمانی شاهد دهدشت/خرابی و فرسوده بودن زیر ساخت ها باعث فروش خانه ها شده است/ هیچ کسی پاسخگو نیست؟؟؟ 
 
به گزارش خبرنگار تابناک از دهدشت،یکی از اهالی این منازل آپارتمانی که در یکی از طبقات بلوک سه زندگی می کند به خبرنگار تابناک گفت: حدودأ یک سالی هست که با تمامی پس اندازی که داشتیم و با قرض و وام و با هزاران امید و آرزو در یکی از این طبقات منزلی خریداری نمودیم اما تا به امروز حتی یک روز نشده است که نفس راحتی کشیده باشیم.
این مالک ادامه داد: تا یاد دارم یا آسانسور خراب است یا پمپ آب موتور خانه خراب است،یا کمبود آب داریم و الان هم چند روزی میشود که بعد از صرف هزینه های بالا و چندین بار تعمیرات اساسی پمپ آب، مجددأ باز هم پمپ آب موتورخانه بلوک ۳ خراب شده است و هر هفته باید کلی هزینه(هزینه هر بار پمپ آب بدون از دستمزد ۱۲۰ تومان است) فقط برای تعمیر پمپ آب بدهیم بدون از دیگر هزینه ها و خلاصه دیگر مشکلی نبوده است که با آن روبرو نشده باشیم.
با توجه به آنکه تمام دارایی ام این خانه میباشد اما حقیقتأ اگر بخواهد این شرایط باز به همین منوال ادامه پیدا کند ناچار هستم من هم مانند مالکین قبلی این خانه ها، خانه خود را بفروشم.
بر پایه این گزارش، طی تماس تلفنی خبرنگار تابناک، مدیر بنیاد مسکن شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: بنیاد مسکن چندین سال پیش این منازل را ساخته و آنها را به مردم فروخته است و از زمان فروش این منازل دیگر هیچ تعهدی در مورد تعمیرات آن ندارد و این قبیل مشکلات به عهده شخص خریدار و مالک است.
نبود نظارت کافی و عدم توجه و دقت مناسب به زیر ساخت ها و همچنین استفاده از وسایل بی کیفیت و ارزان قیمت توسط نیروهای غیرمتخصص و استفاده از آنها در منازل مسکونی از جمله عواملی هستند که از دیر باز تا کنون در انبوه سازی وجود داشته است.
حال بعد از گذشت مدت کوتاهی از ساخت و ساز این منازل و بروز چنین مشکلاتی در این ساختمان ها، قطع به یقین این مردم عزیز و شهروندان هستند که ضرر و زیان آن را پرداخت خواهند کرد و آن طور که مشاهده میشود با توجه به آنکه اهالی اکثر این منازل مستأجر بوده و از قشر کم درآمد اجتماع هستند دیری نخواهد شد که این منازل به مخروبه ای بدون از سکونت تبدیل خواهد شد.
با توجه به مشکلات پیش آمده و با توجه به اعتراض اهالی این منازل حضور،توجه و حمایت و در صورت لزوم همکاری دستگاه های خدمت رسان را میطلبد.
امیدواریم مسئولان خصوصأ اعضای شورای شهر دهدشت حتی برای یکبار هم که شده در جمع اهالی این ساختمان حضور پیدا کرده و برای دلگرمی و رعایت حقوق شهروندی به مشکلات آنها گوش داده و تا جایی که میشود برای حل مشکلاتشان همکاری نمایند.


خـــــبرنگار سید مصطفی گنجی


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار