یک رسانه آمریکایی با انتقاد از راهبردهای دولت قبلی و فعلی آمریکا در خصوص سوریه نوشته ایران، روسیه و سوریه در جنگ سوریه پیروز شده‌اند.
کد خبر: ۵۲۸۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸ 23 November 2017
به گزارش تابناک : «دونالد ترامپ شش ماه بعد از صدور دستور حمله به یک پایگاه نیروی هوایی دولت سوریه بیش از پیش به یک ناظر در تحولات سوریه تبدیل شده، در حالی که رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین سر رشته امور را در شکل‌دهی به سوریه‌ی پس از جنگ به عهده گرفته است.»

مطابق این گزارش، در شرایطی که معارضان سوریه تا اندازه زیادی از پا درآمده‌اند و داعش از بخش‌های اعظم خاک سوریه بیرون رانده شده است، مقام‌ها و کارشناسان آمریکایی می‌گویند سوریه اکنون به صحنه جدال میان قدرت‌های منطقه‌ای برای کسب نفوذ تبدیل شده است. 

«ایلان گلدنبرگ»، مقام سابق آمریکایی می‌گوید: «پوتین در سوریه پیروز شده است. این موضوع تا اندازه‌ای تقصیر اوباما است و تا اندازه‌ای تقصیر ترامپ.»

به نوشته پولیتیکو، ترامپ ممکن است اهمیتی به این موضوع ندهد: او در محافل خصوصی گفته که سوریه را شکست اوباما می‌داند و کار چندانی نیست که آمریکا بتواند در این مورد انجام دهد. 

این دیدگاه در تصمیم چند ماه  پیش ترامپ برای لغو برنامه محرمانه سیا جهت تسلیح معارضان مسلح سوریه نمایان شد. 

اما ترامپ دست‌کم هنوز یک مأموریت ناتمام در سوریه دارد و آن جلوگیری از نفوذ ایران در سوریه است. اما به نوشته پولیتیکو، دولت او تا کنون موفقیتی در ایجاد شکاف میان مسکو و تهران نداشته است. 

پاوئل سالم، معاون اندیشکده خاورمیانه گفت: «کاملاً آشکار شده که حرکت حساب‌شده اسد-پوتین و  ایران تقریباً پیروزی کامل در سوریه را از آن خود کرده است.»






منبع : پولیتیکو 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار