ضعف مدیریت تاکسیرانی شهر دهدشت
معضل بعدی در عدم نظارت سازمان تاکسیرانی،در برخورد بسیار زشت برخی از رانندگان تاکسی می باشد که در ایستگاه های اصلی و مهم ،گاها همدیگر را با نام های زشت صدا زده و حتی با شوخی ها و حرف های غیر اسلامی و انسانی،باعث افسوس مسافران می شوند.
کد خبر: ۵۲۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴ 24 November 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، یکی از مخاطبان این سایت به عنوان شهروند خبرنگار اقدام به تهیه و ارسال گزارشی از وضعیت تاکسیرانی شهر دهدشت نموده است که عینا منتشر می شود.
چند سالی است که شاهدیم سیستم تاکسیرانی دهدشت به معضلی اساسی هم برای مردم و هم برای دست اندرکاران برنامه‌های شهری تبدیل شده و زمینه نارضایتی شهروندان و تاکسی داران دهدشت را فراهم کرده است.

با وارد شدن تاکسی تلفنی یا آژانس‌ها به شهر دهدشت، فروش بی رویه تابلوهای تاکسیرانی باعث شد که کنترل تاکسی‌های تلفنی سطح شهر عملا از دست خارج شود و در این میان نیز، تاکسی‌های ویژه یا زرد نیز که وارد چرخه حمل و نقل شهر شده اند به تعداد تاکسی‌های آژانس سطح شهر معترض بودند.

گرچه در چند سال اخیر نیز شاهد افزایش تاکسی‌های زرد در سطح شهر هستیم اما متاسفانه عادت غلط مردم نیز در عملکرد تاکسی‌ها بسیار موثر است.
مردم سطح شهر دهدشت می‌گویند: وقت نداریم در ایستگاه تاکسی ویژه منتظر بمانیم و یا اینکه خودمان می‌خواهیم تنها در ماشین باشیم و یا هر جا دلمان خواست سوار می‌شویم و هر جا دلمان خواست پیاده می‌شویم.
با این توضیحات چند ایراد مهم بر سازمان تاکسیرانی را به اطلاع میرسانم

الف)بر اساس قانون سازمان تاکسیرانی،کلیه رانندگان تاکسی باید نرخ های مصوب اعلام شده را بر روی شیشه های خودروی خود نصب نمایند که این مورد در بیش از 90 درصد تاکسی ها رعایت نشده است.

ب)بازرسان این سازمان در برخورد خود به صورت احساسی و تیمی عمل نموده ،به طوری که مشاهده شده این بازرسان در بین این همه تاکسی ،به صورت ناگهانی با فرمان ایست دادن به برخی از رانندگان تاکسی ،با بهانه هایی که توسط بیشتر رانندگان رعایت نمی شود نسبت به جریمه کردن رانندگان تاکسی ها اقدام می نمایند که این جریمه های احساسی بازرسان ،نتایجی بجز ضرر به حال مردم ندارد چرا که آن رانندگان تاکسی این تبعیض بازرسان در جریمه نمودن ها را در برخورد با مسافرانشان نشان می دهند.

ج)معضل بعدی در عدم نظارت سازمان تاکسیرانی،در برخورد بسیار زشت برخی از رانندگان تاکسی می باشد که در ایستگاه های اصلی و مهم ،گاها همدیگر را با نام های زشت صدا زده و حتی با شوخی ها و حرف های غیر اسلامی و انسانی،باعث افسوس مسافران می شوند.

د)سازمان تاکسیرانی گاها اعلام نمود تا مردم شکایات خود از رانندگان تاکسی های متخلف را گزارش داده تا پیگیری شود و این اعلام دلیلی برای مسئولین سازمان تاکسیرانی جهت سهل انگاری و عدم مدیریت درست نمی باشد چرا که بسیاری از وظایف سازمان تاکسیرانی همانطور که اعلام شد ذاتا باید روزانه و به صورت صحیح انجام شود که اگر اینطور شود مطمئنا بسیاری از معضلات اعلام شده به خودی خود حل می گردد.

و)مهمترین مشکلی که رانندگان تاکسی و مردم دهدشت از آن گلایه دارند، مسافرکش‌های شخصی هستند که خواستار برخورد قاطع مراجع قانونی با آنها هستند.

ه)طبق قانون تمام رانندگان تاکسی باید لباس مخصوص بپوشند که متاسفانه مشاهده میشود که هیچکدام از رانندگان به این قانون توجه نمیکنند و این از ضعف مدیریت تاکسیرانی است که با این رانندگان یرخورد نمیکند.

موارد اعلام شده و معضلات فوق از جمله مواردی می باشند که به طور صد در صد مسئولین سازمان تاکسیرانی از آنها اطلاع دارند اما سوال اینجاست که چرا این معضلات مردم ،برای مسئولین این سازمان امری عادی شده و این سازمان با نیروی که در اختیار دارد و هزینه هایی که انجام می دهد نمی تواند و یا بهتر است بگوییم نمی خواهد نسبت به رفع این مشکلات اقدام نماید سوال مهم و ویژه ای می باشد که امیدواریم مسئولین این سازمان نسبت به پاسخ دادن به آن اقدام نمایند و شاید هم عدم رفع این معضلات بهانه ای جهت ضربه زدن و زیر سوال بردن مسئولین شهرداری می باشد!!!

در هفته های آینده موارد دیگری از کم کاری ها و معضلات این حوزه با اسناد لازم منتشر می شود.
محمد سیادت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار