نماینده ولی فقیه در قزوین:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم تجلیل از حافظان قرآن قزوین گفت: آرامش جهانی، اجتماعی و فردی با قرآن به دست می‌آید.
کد خبر: ۵۳۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵ 05 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم تجلیل از حافظان قرآن قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، به تشریح فلسفه بعثت پرداخت و اظهار داشت: خداوند قرآن را از طریق پیغمبر(ص) نازل کرد تا رسول گرامی اسلام(ص) مردم را با آن، از تاریکی‌ها به سمت نور هدایت کند.

وی شرک، بت‌پرستی، جنگ و خونریزی را از مصادیق ظلمات دانست که اعراب پیش از اسلام به آن‌ها دچار بودند و افزود: ره‌آوردهای دین اسلام، اعراب دوران جاهلیت را از جهل و نادانی، پرستش‌های جاهلانه و جنگ‌های خانمان‌سوز نجات داد و پیغمبر(ص) کینه و عداوت را به محبت، دوستی و توحید هدایت فرمودند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در دوران جاهلیت هر کسی از راه می‌رسید بر مردم مسلط می‌شد اما پیغمبر(ص) ولایت خدا را در جامعه آن روز حاکم کردند و ولایت طاغوت و کفر را کنار گذاشته و به مردم کرامت بخشیدند.

عابدینی با بیان اینکه قرآن عالی‌ترین و جامع‌ترین ذکر محسوب می‌شود، اضافه کرد: هر کس با قرآن زندگی نکند، طعم آرامش حقیقی را در زندگی احساس نمی‌کند و زندگی او توأم با ناامیدی و اضطراب است.

وی با تأکید بر اینکه آرامش جهانی، اجتماعی و فردی با قرآن به دست می‌آید، عنوان کرد: قرآن از اهل‌بیت(ع) جدا نیست و امنیت جهانی با بنایی که پیغمبر(ص) در عالم گذاشتند شکل می‌گیرد و با ذخیره عالم، بقیه‌الله الاعظم(عج) محقق می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار