رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره اینکه بداخلاقی‌ها و زیاده طلبی‌ها در عرضه جراحی پلاستیک به دانشجویان نیز سرایت کرده گفت: راینوپلاستی نباید به پدیده‌ای برای سر کیسه کردن مردم بدل شود.
کد خبر: ۵۴۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴ 02 January 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه راینوپلاستی (جراحی زیبایی) به آفت پزشکی تبدیل شده است گفت: ما با همه احترامی که برای همکاران پزشک در این حوزه قائل هستیم اما معتقدیم که باید رویکردهای کاذب در این عرصه پایان یابد و به بداخلاقی‌ها در جراحی زیبایی خاتمه داد.
 دکتر محمدهادی ایمانیه در نشست خبری هفته سلامت در شیراز اظهار کرد: متاسفانه جراحی زیبایی به الگویی نا‌خوشایند و برخاسته از سر چشم و هم چشمی و رقابت کاذب در جامعه ما تبدیل شده است، بداخلاقی‌ها در این عرصه به حدی است که همه را آزرده می‌سازد و در رقابتی غلط و نفس گیر همه به دنبال انجام آن هستند.
وی خاطر نشان کرد: متخصصان زیبایی و پزشکانی که در این عرصه کار می‌کنند باید با درایت و تدبیر بیشتر به موضوع نگاه کنند، راینوپلاستی نباید به پدیده‌ای برای سر کیسه کردن مردم بدل شود، این موضوع نباید دستاویزی برای کلاه گذاشتن سر مردم باشد، بسیاری از جراحی‌های زیبایی هیچ نفعی برای جامعه و برای فرد متقاضی ندارد.
دکتر ایمانیه خاطر نشان کرد: اگر کسی مشکل مادرزادی داشته باشد یا در تروما و حوادث دچار آسیب شود جراحی زیبایی برایش توجیه پذیر است، اما رینوپلاستی برای کسانیکه در رقابتی کاذب برای به دست آوردن زیبایی کاذب تلاش می‌کنند توجیهی ندارد.
وی با بیان اینکه بداخلاقی‌ها و زیاده طلبی‌ها در این عرضه به دانشجویان نیز سرایت کرده است گفت: این موضوع جای تاسف دارد، در حالیکه ما در بسیاری از تخصصهای پزشکی دچار کمبود هستیم بسیاری از دانشجویان بخاطر عایدی که این حوزه دارد، ادامه تحصیل در این رشته‌ها را بر می‌گزینند، عدم تناسب حرفه‌ای در مشاغل پزشکی با هجوم دانشجویان به سمت این تخصص‌ها در آینده مشکل ساز خواهد بود.
دکتر ایمانیه از متخصصان این حوزه و از پزشکان خواست تا با تغییر نگرش‌ها و تغییر نگاه‌ها به درخواست‌های زیبایی کاذب، راینوپلاستی را به جایگاه اخلاق بازگردانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار