استاندار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر، "بیکاری فارغ‌التحصیلان" مهمترین معضل حوزه اشتغال خراسان رضوی است.
کد خبر: ۵۵۷۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴ 27 January 2018

به گزارش تابناک : علیرضا رشیدیان ظهر امروز در دیدار با مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت که در دفتر استاندار خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت:هم اکنون مهم‌ترین مشکلی که در استان خراسان رضوی وجود دارد بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است و لذا در همین زمینه اقداماتی در دست اجرا قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اجرای طرح کارآفرینی اجتماعی بانک قرض‌الحسنه رسالت تأکید کرد: این طرح نواقصی دارد به ویژه اینکه باید به حوزه کارآفرینی برای افراد تحصیل‌کرده تمرکز داشته باشد که این افراد در بخش‌های مختلف پراکنده شده‌اند.

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر جدی بودن مشکل بیکاری  دانش آموختگان، عنوان کرد: جلساتی با رؤسای دانشگاه‌ها برای رفع این مشکل برگزار شده و در یک کارگروه مشکلات و ریشه‌های این موضوع در حال پیگیری هستند.

رشیدیان با اشاره به حضور سالانه 28 میلیون نفر زائر در استان خراسان رضوی، بیان کرد: این مسئله یک ظرفیت بالقوه است که می‌توان از آن برای تقویت حوزه گردشگری و بوم گردی استفاده کرد علاوه بر اینها حوزه کشاورزی خراسان رضوی دارای استعدادهای بی‌نظیری است که باید با ارتقا کشت گلخانه‌ای از فرصت‌های آنها استفاده کرد.

وی ادامه داد: همچنین ظرفیت مناسبی برای اشتغال‌زایی در حوزه دام وجود دارد چرا که در استان خراسان رضوی 14 میلیون دام وجود داشته و از این نظر سهم قابل توجهی در کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار