کد خبر: ۵۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳ 01 July 2015
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج گفت: با هدف توسعه فرهنگ مطالعه ساخت قرائت‌خانه در پارک‌های کرج در دستور کار قرار گرفته است.
سعید فیروزگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های فرهنگی باید با برنامه‌ریزی‌های درست و دقیق بسترهای توسعه مطالعه و کتابخوانی را در بین نوجوانان و جوانان افزایش دهند.
وی ادامه داد: با توجه به آمار موجود هم اکنون سرانه مطالعه در بین خانواده‌ها بسیار پایین‌تر از استانداردها است و ارتقای این مهم نیازمند برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و فراهم کردن بسترها و امکانات لازم در این زمینه است.
عضو شورای شهر کرج در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شورای اسلامی و شهرداری کرج ساخت سالن‌های قرائت‌خانه را در پارک‌ها در دستور کار خود قرار داده است، افزود: بحث مطالعه مفید یک ماموریت بزرگ و رسالت مهم نهاد کتابخانه‌های عمومی به شمار می‌رود که لازم است برای تحقق اهداف مورد نظر مسئولان مشارکت‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.
فیروزگاه ایجاد انگیزه و نیاز به مطالعه را مهمترین مسئله در توسعه کتابخوانی و نهضت مطالعه مفید عنوان کرد و گفت: در شورای اسلامی شهر کرج در راستای برنامه‌های طرح افزایش سرانه مطالعه مصوبه‌ای با عنوان ساخت قرائت‌خانه در پارک‌های بالای 5000 مترمربع داشته‌ایم که این در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته وی با اجرای این طرح این کمبود سرانه‌های مطالعه در این شهرستان برطرف می‌شود.
وی در ادامه به اجرای طرح‌های مختلف در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این کلانشهر اشاره کرد و ادامه داد: با هماهنگی شهرداری، آمادگی‌های لازم جهت برگزاری همایش و جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز را نیز داریم.
به گفته رئیس کمیسیون شورای شهر کرج ایجاد ایستگاه و اتوبوس سیار فروش و امانت کتاب و ایجاد کافه کتاب نیز از دیگر برنامه‌های فرهنگی در راستای ارتقای فرهنگ کتابخوانی در کرج هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار