مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: هم‌اکنون زن را ابزاری و کالایی برای رسیدن به خواسته‌های نفسانی در جهان تبدیل کرده‌اند که ما مسلمانان باید ارزش واقعی زن را نشان جهانیان بدهیم.
کد خبر: ۵۶۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴ 08 February 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روحانی امروز در همایش نقش زنان انقلاب اسلامی در نهضت جهانی که در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به نقش تاریخی زنان در جامعه اسلامی اظهار داشت: نقش زن در جامعه و خانواده از اهمیت بسیار بالایی در اجتماع برخوردار است.
وی هدف از برگزاری این همایش را نشان دادن نقش زن در باب نهضت‌های جهانی دانست و افزود: از ابتدای خلقت تاکنون به دنبال هر موفقیتی در جوامع جهانی احساس شده نقش زن توانایی نیز دیده می‌شود.

روحانی بابیان که نباید رسالت زنان در اجتماع نادیده گرفته شود، تأکید کرد: نباید زنان را دست‌کم گرفت و از دید بالا به آن‌ها نگریست.

وی با اشاره به اینکه اهمیت والای نقش حضرت زینب (س) و حضرت زهرا (س) را در اجتماع دیده‌ایم، افزود: بسیاری از بزرگان همانند علامه طباطبایی موفقیت خود را مرهون زنان خود می‌دانند و این را نیز بارها یادآور شده‌اند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اعتراض به اینکه هنوز هم جایگاه زن در جامعه ما به‌درستی تعریف‌نشده است، اظهار داشت: برای آماده کردن زمینه‌های ظهور نیازمند حضور زنان و تعریف نقش ویژه آن‌ها هستیم.

روحانی تأکید کرد: در حال حاضر با توجه به مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد یکی از مهم‌ترین راهکارها توجه به زن است تا بتواند در مسیر تربیت خانواده‌ای متناسب با شرایط و آماده برای تحول جامعه به سمت ظهور باشد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: هم‌اکنون زن را ابزاری و کالایی برای رسیدن به خواسته‌های نفسانی در جهان تبدیل کرده‌اند که ما مسلمانان باید ارزش واقعی زن را نشان جهانیان بدهیم.

زنان باید با رعایت حیا و عفت زمینه‌ساز نهضت جهانی امام زمان (عج) باشند

در ادامه عضو هیئت‌علمی جامعه الزهرا(س) به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: نقطه‌ضعف اجتماع ما بی‌حیایی و بی‌عفتی است که باید هر چه زودتر در جهت برطرف کردن آن بیاندیشیم چراکه تا این ضعف برطرف نشود زمینه تحقق ظهور به‌خوبی فراهم نخواهد شد.

مجیدی نسب قرآن را الگویی مناسب برای زنان جوامع مسلمان دانست و تأکید کرد: یکی از زنانی که قرآن به آن اشاره‌کرده است آسیه همسر فرعون است که از همه امکانات بهره‌مند بوده و همسر فرعون است، در اوج زیبایی و قدرت در وجود خود احساس خلأ کرده و این خلأ را در حضرت موسی پیدا می‌کند و آن وجود خداوند است .

 وی با بیان اینکه کسب جایگاه ویژه در جوامع برای زنان باایمان مخلص و عمل صالح انجام می‌شود، تأکید کرد: نقش زنان همواره بیش‌تر از زنان بوده چراکه زنان هم خود ایستادگی و هم مردان را یاری می‌کنند.

عضو هیئت‌علمی جامعه الزهرا(س) با اشاره به مقام والای حضرت خدیجه (س) تصریح کرد: این زن با پشت کردن به همه امکانات و مقاماتی که دارد به جایگاهی دست پیدا می‌کند که همسایه حضرت خدیجه (س)در بهشت می‌شود و این جایگاه بزرگی است .

وی افزود: جایگاه اصلی زن خانه و خانواده است و نباید اجازه دهیم جایگاه زن در جامعه عوض شود چراکه وقتی از این اساس زندگی غافل شویم نسلمان از بین می‌رود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار