آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه رای مردم به معنای چک سفید به مسئولان نیست، اظهار داشت: کشور قانون اساسی دارد و همه باید طبق قانون عمل کنند.
کد خبر: ۵۷۵۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰ 07 March 2018

به گزارش تابناک قم، وی روز چهارشنبه در پایان درس خارج فقه خود در مسجد اعظم، افزود: در روزنامه ها زیاد می خوانید مسئولانی که سرکار هستند می گویند مردم به ما رای دادند، پس هر چه ما می گوییم نباید کسی درباره آن حرفی بزند. درست است مردم رای داده اند، ولی کشور قانون اساسی دارد و معنای رای این است که شما به این قانون عمل کنید.

وی گفت: این که فردی فکر کند که چون مردم به او رای داده اند، پس هر کاری خواست می تواند انجام دهد، درست نیست.

وی اظهار داشت: در پاسخ به مسئولانی که می گویند ما میان مردم و از دغدغه هایشان مطلع هستیم؛ باید گفت ما هم میان مردم هستیم و آنان دغدغه هایشان را به ما می گویند و می خواهند گرانی و گرفتاری از بین برود.

آیت الله نوری همدانی گفت: مردم به این دلیل به شما رای دادند که به وعده هایتان عمل کنید، وعده ها را اعلام و عمل نکردید؛ مردم به این دلیل رای دادند که از لحاظ معیشت در مضیغه نباشند، در حالی که روز به روز همه چیز گران می شود و ارزش پول ما پایین می آید.

وی در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان اوقاف سوریه اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اقامه نماز جماعت در قدس را در آینده ای نزدیک وعده دادند، از طرف دیگر ترامپ نیز گفته که چند روز دیگر سفارتخانه خودمان را از تل آویو به قدس می آوریم.برخوردی این چنینی بین ما و آن ها مانند همان برخورد جنگ خیبر و خندق است، اینها بقایای بنی نضیر هستند که قرآن آن ها را به گرفتار شدن در غضب و ذلت بیم داده است.

آیت الله نوری همدانی همچنین با تاکید بر این که حفظ عزت و قدرت اصل مهم برای مسلمانان است، بیان کرد: مسلمانان باید عزت و عظمت اسلام را همیشه در نظر بگیرند و از کاری که باعث انحطاط اسلام شود ، پرهیز کنند.

وی گفت: خداوند تمام کارهای مسلمانان را به خودشان واگذار کرده، آنان آزاد هستند اما نباید کاری کنند که باعث ذلت دیگر مسلمانان شوند.

وی ادامه داد: اگر دشمنان اسلام، کفار، منافقان، استکبار و صهیونیست ها بخواهند به مسلمانان پیشنهادی دهند که بر خلاف عزت اسلام باشد، قبول آن نوعی سلطه پذیری و ذلت است.


آیت الله نوری همدانی همچنین به سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران اشاره کرد و گفت: فرانسه با آمریکا هم فکر است، به عربستان موشک می فروشد و این کشور هم با همان موشک ها مردم یمن را می کشد.

وی اضافه کرد: وزیر امور خارجه فرانسه به ایران آمد تا درباره برنامه موشکی به ما نصیحت کند، ولی جریان خوبی رخ داد که ناامید به کشورش برگشت.

لودریان وزیر امور خارجه فرانسه دوشنبه هفته جاری به ایران سفر کرد و علاوه بر رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه با دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز دیدار و گفت وگو کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار