هزاران شهروند عراقی کمپین میلیونی ضدیت با سفر احتمالی محمدبن سلمان ولیعهد عربستان را کلید زدند.
کد خبر: ۵۸۲۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 24 March 2018

به گزارش تابناک : در این پویش در فضای مجازی از دیگر شهروندان عراقی خواسته شده است بشکل میلیونی به این حرکت بپیوندند تا مانع سفر محمد بن سلمان جنایتکار و آلوده شدن خاک عراق شوند.
در متن این پویش خطاب به عراقی ها آمده است: از شما دعوت می کنیم تا در امضای تومار میلیون ها نفری علیه سفر محمد بن سلمان پدر تروریسم به عراق و آلوده شدن خاک عراق با ورود او ،شرکت کنید.در ادامه این متن آمده است : این اقدام به دلیل احترام و تقدیس خون شهیدانی است که محمد بن سلمان از طریق تامین مالی و حمایت از تروریست ها در ریختن خون آنها شریک است.

متولیان این پویش همچنین با تجلیل از خون شهدا و فداکاری، مجاهدت و شجاعت ملت عراق در نبرد علیه تروریسم، خطاب به ولیعهد عربستان نوشته اند: ای خیانتکار ، قاتل و دزدی که لباس فتنه به تن کرده ای، ما اجازه نمی دهیم خاک و مقدسات کشورمان به لوث وجود تو آلوده شود.ما اجازه نمی دهیم که هم برای کشتن ما پول بدهی و هم در تشیع جنازه ما شرکت کنی. از نظر ما اینکه گفته شود تو بخاطر احترام به ما به اینجا میایی یک دروغ است.
راه اندازی این پویش و ادامه مخالفت ها و محکوم کردن ها در این خصوص در حالی است که با عقب نشینی بن سلمان از این سفر، مقامات عراقی نیز تلویحا اعلام کردند برنامه ای برای این سفر وجود نداشته است.

روز سه شنبه گذشته و در پی مخالفت ها و هشدارهای بخش های مختلف مردمی، رسانه ای و سیاسی عراق سفر بن سلمان به این کشور که به گفته برخی منابع موثق قرار بود در روزهای آتی انجام شود تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.

شعار اصلی این مخالفت ها 'لاهلا و لامرحبا' (خوش نیامدی) بوده است.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار