امیر قطر که به آمریکا سفر کرده است با رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در ایالت فلوریدا دیدار کرد.
کد خبر: ۵۸۶۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ 07 April 2018

به گزارش تابناک : «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در آغاز سفر خود به آمریکا با ژنرال «ژوزف ووتل» رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در ایالت فلوریدا دیدار و درباره همکاری‌های استراتژیک دو کشور گفت‌وگو کرد.

این دیدار در پایگاه هوایی «مک‌دیل» برگزار شد و دو طرف در این دیدار به بررسی افق‌های همکاری نظامی و دفاعی استراتژیک در چارچوب توافق امنیتی اخیرا دو طرف و نیز هماهنگی درباره مبارزه با تروریسم پرداختند.

ووتل در این دیدار نقش قطر در مبارزه با تروریسم و تلاش آن برای احیای امنیت در منطقه از طریق پایگاه هوایی العدید و نیز همکاری مشترک با آمریکا را ستود.

امیر قطر نیز گفت که همکاری استراتژیک بین دوحه و واشنگتن در این زمینه و دیگر زمینه‌ها قوی و مستمر و در راستای منافع مشترک دو کشور است.

تمیم بن حمد همچنین اظهار داشت که تحکیم همکاری استراتژیک دوجانبه نظامی و امنیتی به منظور مبارزه با تروریسم و تقویت امنیت و ثبات در این منطقه ضروری است.

در این دیدار همچنین هیأت همراه امیر قطر و شماری از فرماندهان نظامی قطر و افسران ارشد زمینی، هوایی و دریایی آمریکا حضور داشتند.

امیر قطر روز جمعه (دیروز) در سفری چند روزه وارد آمریکا شد و قرار است روز سه‌شنبه نیز با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کند.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار