کد خبر: ۵۹۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴ 08 July 2015
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،کارشناس تغذیه بیمارستان شهید بهشتی یاسوج گفت: شربت‌های خاکشیر، لیمو، انگور و آب انار، نوشیدنی های مناسبی برای افراد روزه دار مشاغل سخت هستند.
 مصطفی رنجبر افزود: افرادی که دارای مشاغل سخت مانند کشاورزی، کارگر ساختمانی و کسانی که در معرض شدید نور آفتاب قرار دارند، باید از نوشیدنی های ضد صفرا از جمله شربت‌های خاکشیر، لیمو، انگور و آب انار مصرف نمایند.
وی تصریح کرد: افراد روزه دار بهتر است از خوردن غذاهای صفراآور مانند غذاهای تند و پرادویه اجتناب نموده و از انواع غذاهای مرطوب مانند سوپ و خورش های آبدار استفاده نمایند.
رنجبر ادامه داد: در فاصله افطار تا سحر، از انواع میوه های آبدار مانند هندوانه، طالبی، خربزه، زردآلو، گیلاس، هلو، سیب، گلابی و انار شیرین استفاده بیشتری کنید.
افراد روزه دار لاغر از انجام فعالیت شدید بدنی بپرهیزند
کارشناس تغذیه بیمارستان شهید بهشتی یاسوج در ادامه با بیان اینکه افراد روزه دار لاغر از انجام فعالیت شدید بدنی بپرهیزند، اظهار داشت: روزه داران طی روز وبه علت گرسنگی و خالی بودن معده، حرارت بدن آنها بالا رفته که این حرارت موجب از بین رفتن چربی ها می شود.
رنجبر توصیه کرد: افراد لاغر از غذاهای با ادویه زیاد، استفاده نکنند و حتما سحری مصرف نمایند، زیرا گرسنگی زیاد، باعث گرمی بیشتر شده و این گرما معده را مجبور می کند که رطوبت و اخلاط مفید بدن را پخش کرده و موجب بروز عوارض و بیماری در بدن شوند لذا خوردن سحری برای اینگونه از افراد لازم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار