سپهری با بیان اینکه باید دانشگاه‌ها حول محور کسب و کار قدم بردارند و ثروت آفرین باشند، ادامه داد: دانشگاهی که درآمد آفرین نیست و مقالات و پایان نامه‌های آن در توسعه و کسب و کار نقشی ندارد فایده‌ای هم نخواهد داشت.
کد خبر: ۵۹۷۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳ 29 April 2018
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ارتباط بین مسئولان و چهره‌های نخبه ملی و استانی باید تقویت شود.

به خبرنگار مهر، محمدرضا سپهری، در نشست هم‌اندیشی رئیس و اعضای شورای شهر همدان با اعضای شورای هماهنگی مدیران تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با محوریت «اشتغال و کارآفرینی» برگزار شد، عنوان کرد: ایجاد استانی خلاق و هوشمند نیازمند ساماندهی فرآیند‌های توسعه‌ای است.

وی با بیان اینکه همدان ظرفیت‌ها و امکانات بالقوه فراوانی دارد که می‌توان در فرآیند توسعه از آن استفاده کرد، گفت: باید زمینه ارتباط بین مسئولان و چهره‌های نخبه ملی استانی فراهم و تقویت شود.

وی با بیان اینکه دنیا به سمت شهر‌های هوشمندی که تمام مفاهیم را در خود دارند، حرکت می‌کند و اگر می‌خواهیم همدان هوشمند باشد، باید مولفه‌های این مهم را در آن ایجاد کنیم، افزود: اقتصاد هوشمند، وجود مردم هوشمند، مدیران هوشمند و خدمات رسانی هوشمند از مولفه‌های تحقق شهر هوشمند است.

سپهری با اشاره به تدوین سند برش استانی برای چشم‌انداز ۱۴۰۴ و سند آمایش استانی، گفت: باید محور توسعه هر منطقه را دانست تا بر اساس آن سند توسعه‌ای نگارش شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه برای هوشمند شدن شهر باید زیرساخت‌ها فراهم شود، عنوان کرد: همدان قابلیت تبدیل شدن به محور توسعه غرب کشور را دارد و باید به گونه‌ای پیش رود که خدمات فنی، مهندسی و پزشکی خود را به خارج از کشور صادر کند.

دانشگاه‌ها حول محور کسب و کار قدم بردارند و ثروت آفرین باشند

سپهری با بیان اینکه باید دانشگاه‌ها حول محور کسب و کار قدم بردارند و ثروت آفرین باشند، ادامه داد: دانشگاهی که درآمد آفرین نیست و مقالات و پایان نامه‌های آن در توسعه و کسب و کار نقشی ندارد فایده‌ای هم نخواهد داشت.

وی با تاکید براینکه پایان‌نامه‌های دانشجویی باید کارآفرین و نوآور باشد، گفت: ایجاد دولت الکترونیک پیمودن مسیر توسعه را هموارتر می‌کند و موجب شفافیت و کاهش فساد اداری خواهد شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تدوین طرح «شوکا» به عنوان طرح شهر دوستدار کسب و کار و طرح «بهنام» به عنوان طرحی برای حمایت از کالای بومی توسط مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان نیز اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح‌ها باید نقش کارآفرینان را در توسعه استان مدنظر داشته باشیم.

سپهری باتاکید براینکه در شهری که کسب و کار رونق ندارد، توسعه نیز صورت نخواهد گرفت، گفت: صاحبان کسب و کار باید برای توسعه استان همدان بسیج شوند.

رئیس شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه برای تکمیل زنجیره کسب‌وکار به همراه آموزش می‌توان از ظرفیت فرهنگسرا‌ها استفاده کرد، گفت: این اقدام باید در قالب یک تفاهم‌نامه مشترک با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه‌های مرتبط صورت گیرد.

ابراهیم مولوی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مراجعه‌کنندگان به شورا دنبال شغل و جذب در ادارات هستند، افزود: دولت از ما جدا نیست و اکنون نیز در کارآفرینی و اشتغال جوانان کمک می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به ارائه مجوز پروانه ساخت ۱۲ هتل به صورت رایگان توسط شورا و شهرداری به منظور ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری در این بخش، اضافه کرد: با این اقدام شهرداری را از ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان درآمد محروم کردیم چراکه هدف حمایت سرمایه گذار و رونق صنعت گردشگری و اقتصادی است.

رئیس شورای شهر همدان همچنین با اشاره به اجرای پیاده راه‌ها در شهر همدان افزود: اجرای این طرح‌ها در اوج بحران مالی شهرداری همدان صورت گرفت و با استفاده از توان و تخصص نیرو‌های جوان شهرداری به سرانجام رسید.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان نیز با تشریح برنامه‌های این مرکز برای تهیه طرح «شوکا» عنوان کرد: شورای شهر همدان با توجه به نام‌گذاری امسال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، طرح «بهنام» را با هدف حمایت از کالا‌های بومی تصویب کرد.

شهرداری همدان باید در بخش درآمدزایی رویکرد‌های خود را تغییر دهد

حمید بادامی‌نجات اضافه کرد: شهرداری همدان باید در بخش درآمدزایی، رویکرد‌های خود را تغییر دهد و در راستای توسعه اقتصاد خانواده‌ها، کاهش آسیب‌های اجتماعی و فقرزدایی در راستای تلاش برای مشارکت حداکثری و تقویت روحیه کارآفرینی گام بردارد.

بادامی نجات با بیان اینکه همدان ظرفیت معرفی شدن به‌عنوان شهر کارآفرین را در کشور دارد، گفت: همدان شهری کوچک و قابل مدیریت برای کارآفرینی بوده و اجزای اکوسیستم کارآفرینی نیز در مرکز استان فراهم است.

عضو شورای شهر همدان نیز در ادامه با تأکید بر اینکه شورا محل ایجاد ارتباطات بین موسسات خصوصی و دولتی و مدیریت‌های دولتی است، گفت: راهی جز تغییر نظام آموزشی کشور به منظور ایجاد کسب و کار نداریم.

وی عنوان کرد: مدارس کشور باید به مدرسه کار تبدیل شوند، زیرا دروس امروز تنها برای پر کردن حافظه‌ها است و خروجی ندارد.

کاووسی امید ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مدارس را ضروری دانست و یادآور شد: آموزش فلسفه به کودکان نیز باید برای ایجاد خلاقیت صورت گیرد.

شهردار همدان نیز با اشاره به اینکه همدان در ظرفیت گردشگری از کم نظیرترین شهر‌های کشور است، گفت: ظرفیت علمی و نیروی انسانی بالایی در همدان داریم، اما در انجام امور و ایجاد کسب و کار گیر‌هایی وجود دارد.

عباس صوفی با تأکید بر اینکه ما تاکنون هیچ راهبردی نداشته‌ایم و تنها حرف زده‌ایم، افزود: صنایع استان به خوبی در دنیا معرفی نشده است.

صوفی با بیان اینکه باید با برنامه‌ریزی و امور آموزشی کار را پیش برد، گفت: فرهنگسرا‌ها آماده برگزاری کلاس‌های آموزشی کسب و کار هستند که باید در این خصوص نقشه راه طراحی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار