رئیس کانون هماهنگی‌های شورا‌های اسلامی کار استان همدان:
رئیس کانون هماهنگی‌های شورا‌های اسلامی کار استان همدان با اشاره به اینکه قرار بر این است نمایندگان کانون‌های شورا‌های کار کشور با مقام معظم رهبری صحبتی داشته باشند، تصریح کرد: در این زمینه نامه‌نگاری‌هایی صورت گرفته است.
کد خبر: ۵۹۷۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 30 April 2018
رئیس کانون هماهنگی‌های شورا‌های اسلامی کار استان همدان گفت: پیگیر عدم اجرای بند «ز» تبصره هفت لایحه بودجه سال ۹۷ هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا محسنی  در همایشی به مناسبت روز کار و کارگر در بیمارستان آتیه همدان، ضمن قدردانی از تلاش مسوولان سازمان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: تجهیز بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی استان به دستگاه‌های پیشرفته طی سال‌های اخیر کار ارزنده‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه اخیراً بیمارستان آتیه به دستگاه «ام آر آی» تجهیز شده در حالی که طی سال‌های گذشته با مشکل مواجه بودیم و بیماران باید به تهران و شهر‌های دیگر مراجعه می‌کردند، گفت: با بودن این دستگاه بسیاری از مشکلات بخش درمان کارگران حل خواهد شد.

رئیس کانون هماهنگی‌های شورا‌های اسلامی کار استان همدان خواستار تسهیل در روند سیستم نوبت‌دهی بیمارستان آتیه همدان شد و خاطرنشان کرد: امیدوارم این مشکل با وجود پزشکان متخصص بیشتر حل شود.

وی با بیان اینکه ما خود را عضو سازمان تامین اجتماعی می‌دانیم، گفت: تقریباً ۵۲ درصد جمعیت کشور چیزی بالغ بر ۴۲ میلیون نفر اعضای جامعه کارگری هستند.

محسنی با اشاره به اینکه متاسفانه سال گذشته مشکلاتی برای کارگران به وجود آمد که اکنون با تلاش‌های صورت گرفته حل نشده است، افزود: با تصویب بند «ز» لایحه بودجه سال ۹۷، ۹.۲۷ درصد بودجه درمان سازمان تامین اجتماعی به خزانه دولت واریز می‌شود که این به حق نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با وجود این بودجه هم مشکلاتی وجود دارد که اگر این بودجه وارد خزانه دولت نیز شود، مشکلات افزایش خواهد یافت، گفت: ما به تلاش خود ادامه خواهیم داد تا جلوی این اتفاق را بگیریم.

رئیس کانون هماهنگی‌های شورا‌های اسلامی کار استان همدان با اشاره به اینکه قرار بر این است نمایندگان کانون‌های شورا‌های کار کشور با مقام معظم رهبری صحبتی داشته باشند، تصریح کرد: در این زمینه نامه‌نگاری‌هایی صورت گرفته است.

وی با اهمیت به امنیت شغلی کارگران، گفت: قریب به ۸۰ درصد کارگران حداقلی دستمزد را دریافت کرده و در آن دو سال آخر، چون مزد بیشتری دریافت می‌کنند، قطعاً ورودی سازمان تامین اجتماعی کمتر بوده و مشکلاتی در این زمینه به وجود آمده است.

محسنی با بیان اینکه ۱۴۵ هزار میلیارد تومان دولت به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است و این به عنوان دومین مشکل ماست، افزود: مصوب شده ۵۰ هزار میلیارد تومان از این بدهی‌ها واریز شود که امیدوارم این اتفاق بیافتد.

وی با اشاره به اینکه دولت قصد دارد تعدادی از شرکت‌ها را به سازمان تامین اجتماعی واگذار کند، گفت: قطعاً شرکت‌هایی را واگذار خواهند کرد که سوددهی کمتری خواهد داشت و این ما را با مشکل مواجه خواهد کرد.

رئیس کانون هماهنگی‌های شورا‌های اسلامی کار استان همدان با بیان اینکه در حوزه امنیت شغلی اگر بخواهیم شغل کارگران را ارتقا دهیم ورودی سازمان تأمین اجتماعی ارتقا خواهد یافت، افزود: ۳۵ میلیارد تومان مابه‌التفاوتی که سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده، هزینه‌ای است که قطعاً آن را در ارائه خدمات بهتر با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی بیان کرد: تامین اجتماعی خانه امید کارگران است همانطور که قبلاً تلاش در راستای رفع مشکلات بوده، امیدوارم از این پس نیز شاهد این جریان باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار