مدیر کل ثبت احوال هرمزگان گفت: یک میلیون نفر معادل 80 درصد از واجدان شرایط در استان برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کردند.
کد خبر: ۵۹۸۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 29 April 2018

به گزارش تابناک : فرزاد افشاری نژاد روز یکشنبه افزود: از این تعداد برای 800 هزار نفر کارت هوشمند ملی صادر شده و در حال تحویل است.
وی بیان داشت: در مجموع یک میلیون و 247 هزار و 755 نفر از جمعیت بالای 15سال در هرمزگان واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند.
مدیر کل ثبت احوال هرمزگان اظهار کرد: درخواست و صدور کارت هوشمند ملی از سال 91 در این استان آغاز شده و از امسال طرح عملیاتی آن آغاز می شود که می طلبد بنا بر ضرورت استفاده از این کارت، همه افراد واجد شرایط نسبت دریافت آن اقدام کنند.
افشاری نژاد اضافه کرد: 251 ایستگاه و دفتر پیشخوان ثبت احوال در هرمزگان برای ثبت نام کارت هوشمند ملی فعال است.

**ثبت کاهش واقعه ولادت و فوت در هرمزگان
مدیر کل ثبت احوال هرمزگان یاد آورشد: در سال گذشته 41 هزار واقعه ولادت و 6 هزار و 572 واقعه فوت در استان به ثبت رسید که این تعداد نسبت به سال 95 به ترتیب 4.8 درصد و 1.9 درصد کاهش داشته است.
افشاری نژاد اضافه کرد: 51 درصد از ثبت ولادت ها در هرمزگان مربوط به نوزاد پسر و 49 درصد نوزاد دختر بوده، به نحوی که به ازای هر 100 تولد نوزاد دختر 105 نوزاد پسر در استان متولد شده است. 
وی بیان داشت: 57 درصد از ولادت های ثبت شده شهری و 43 درصد روستایی بوده است.
این مسئول یاد آورشد: سال گذشته ثبت ولادت ها در هرمزگان در مهلت قانونی برابر با 99.79 درصد است که این نشان از تعهد صحیح در حوزه ثبت وقایع حیاتی استان دارد.
وی گفت: آمارها نشان می دهد تاخیر در فرزند آوری و بالا رفتن سن ازدواج باعث کاهش فرصت طلایی فرزندآوری شده که این مهم تاثیر بسزایی در روند نرخ رشد جمعیت ایجاد کرده است.

**بیماری های قلبی و عروقی بیشترین علت مرگ در هرمزگان بود
مدیر کل ثبت احوال هرمزگان گفت: بیشترین علت فوت در سال گذشته مربوط به بیماری های قلبی و عروقی با 32.5 درصد، بیماری و حالات بد تعریف شده (پیری و کهولت سن) با 22.4 درصد و حوادث غیر عمد با 11.8 درصد بوده است.
افشاری نژاد اضافه کرد: 99.44 درصد از ثبت فوتی ها در هرمزگان در مهلت قانونی صورت گرفته است.
وی هم چنین بدون اشاره به آمار طلاق سال گذشته در هرمزگان بیان داشت: در سال 96 تعداد 13 هزار و 470 واقعه ازدواج در استان به ثبت رسید.
این مسوول اظهار کرد: یکی از شاخص های موثر در حرکات جمعیتی ازدواج و طلاق است که این امر به طور غیر مستقیم بر افزایش یا کاهش ولادت و در نهایت آمار جمعیتی تاثیر می گذارد.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار