عضو هیات رییسه مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران در صورت خروج آمریکا از برجام در کمتر از یک هفته توسعه هسته ای و مسیر بالندگی را در این عرصه آغاز می کند.
کد خبر: ۵۹۹۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 01 May 2018

به گزارش تابناک : اکبر رنجبرزاده روز سه شنبه افزود: نگاه آمریکایی ها به موضوع برجام برای کنترل ایران در مسیر مسائل هسته ای و پیشرفت نکردن ایران بود.
وی یادآور شد: آنان از ابتدا می دانستند که این کشور در مسیر ساخت بمب اتمی نیست ولی از این طریق می خواستند به ما فشار آورند تا اهدافشان را عملیاتی کنند و نگذارند که به پیشرفت و توسعه دست یابیم.
عضو هیات رییسه مجلس تصریح کرد: آنان ترس نسبی خود از ایران را در قالب برجام عملیاتی کردند، آمریکایی ها تمام این کارها را می کنند که ایران نتواند در عرصه بین المللی به رشد و توسعه دست یابد ولی امروز متوجه شدند که این اقدامات هم ره به جایی نمی برد و نمی توانند جلوی توسعه این کشور را بگیرند.
رنجبرزاده ادامه داد: آنان می دانند اگر ایران در منطقه رشد و پیشرفت کند الگویی برای دیگر کشورهای منطقه می شود و آنان نیز مقابل آمریکا می ایستند.
وی یادآور شد: آمریکایی ها این را نمی خواهند زیرا می خواهند همچنان به چپاول و غارت گری خود در منطقه ادامه دهند و به اهداف مالی خود برسند.
عضو هیات رییسه مجلس دهم با بیان این که ترامپ تمایل به خروج از برجام ندارد، گفت: آمریکایی ها تا امروز هم به تعهداتشان عمل نکرده و همواره مانع تحقق برجام شده اند.
رنجبرزاده یادآور شد: خروج آنان از برجام به نفع ایران است، چون بار دیگر چهره خود را به جهانیان نشان می دهند و ایران می تواند برنامه های خود را جلو ببرد.
وی همچنین اظهارداشت: اگر آنان از برجام خارج شوند، جمهوری اسلامی ایران در کمتر از یک هفته در راستای توسعه هسته ای اقدامات خود را آغاز و مسیر بالندگی خود را طی می کند و بهترین راه این است که ما با ارائه و قدرت مقابل آنان بایستیم.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس درمورد اقدامات ایران در صورت خارج نشدن از برجام توضیح داد: اگر آمریکا در برجام بماند ارتباطات خود را با دیگر کشورها بجز این کشور همچون گذشته ادامه می دهیم تا این توافق به خوبی اجرایی شود ولی آنان هم باید دست از بازی هایشان بردارند.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا قرار است 22 اردیبهشت درباره تمدید توقف تحریم های کنگره آمریکا بر ضد ایران تصمیم بگیرد و به کنگره این کشور اعلام کند؛ تصمیمی که تحلیلگران و بیشتر دیپلمات های حوزه برجام معتقدند بار سنگین هزینه آن به لحاظ اعتبار بین المللی، سیاسی و حتی اقتصادی آن نه تنها متوجه دولت آمریکا و شرکای برجام، بلکه متوجه امنیت جهانی خواهد بود. 
ترامپ در طول 18 ماه گذشته نیز هر بار با فضاسازی های رسانه ای تلاش کرده است آینده برجام را با چالش مواجه کند و اکنون نیز که قرار است در 22 اردیبهشت تصمیم خود را برای یک دوره سه ماهه دیگر اعلام کند، اروپایی ها را با دغدغه و اما و اگرهای «شاید آمریکا از برجام خارج بشود یا نشود» رو به رو کرده است. 
این در حالی است که ترامپ در ماه اکتبر 2017 (مهرماه 96) نیز گفته بود که این بار آخر است که توقف اجرای تحریم ها بر ضد ایران را تمدید می کند، البته او در ابتدای سال 2018(ماه ژانویه) نیز به نوع دیگری توقف تحریم ها بر ضد تهران را تایید و تکرار کرد و حالا باید ببینیم وی در ماه می 2018 برای تداوم توقف تحریم ها چه تصمیمی می گیرد. 

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار