رییس دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان گفت: طرح کارورزی از سوی شرکت ها و بنگاه های طرف قرار داد این طرح، روان تر اجرا شود.
کد خبر: ۶۰۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ 06 May 2018

به گزارش تابناک : موسی جاودان روز یکشبه افزود: این شرکت ها و بنگاه ها از بابت بیمه و مالیات نگرانی دارند و دانشجویان را با بی میلی و اکراه می پذیرند.
وی ادامه داد: حتی در صورت پذیرش، دانشجو را با جزییات کار آشنا نکرده و فرد را به کارهای دیگر سرگرم می کنند.
رییس دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان اظهار داشت: با وجود اینکه دانشجویان از طریق سامانه کارورزی برای گذراندن این دوره به شرکتی معرفی می شود اما شرکت از دانشجو در کارهای غیر فنی و غیر تخصصی همچون پاسخگویی به تلفن ها استفاده می کند.
جاودان بیان کرد: وقتی از مسوولان شرکت توضیح خاسته می شود، بهانه اینکه تجهیزات فنی و تخصصی محرمانه است، می آورند.
وی یاد آور شد: دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی افزون بر 400 ساعت دوره کارورزی را باید در شرکت ها و بنگاه ها بگذرانند.
در سال 78 « طرح کارورزی دانش آموختگان جوان دانشگاهی» با هدف افزایش مهارت آموزی دانش آموختگان دانشگاهی و تسهیل جذب در بازار کار کشور در وزارت صنایع و معادن و وزارت راه و ترابری وقت پیشنهاد و در سال های 86 و 87 نیز مورد اجرا قرار گرفت اما اجرای این طرح با موفقیت رو به رو نشد.
دولت تدبیر و امید که یکی از وعده ها و شعارهای اصلی خود را رفع مشکل بیکاری در جامعه قرار داد برای حل بخشی از این مشکل، طرح کارورزی را که در دولت های گذشته با شکست مواجه شده بود مجدد احیا و در دستور کار قرار داد.
در دولت یازدهم در سال 95 اجرای این طرح برای سال 96 در نشست شورای عالی اشتغال به تصویب رسید و بر پایه ماده 71 قانون برنامه ششم توسعه، در سال جدید برنامه اجرای آن آغاز شد.
طرح کارورزی در واقع برای افزایش اشتغال مصوب شده تا برپایه آن دانش آموختگان دانشگاه در سنین 23 تا 34 سال به مدت ٦ ماه تا یک ‌سال با توافق کارفرما در بنگاه‌ها، دوره کارورزی را به خوبی بیاموزند و کارورزان در این طرح زیر پوشش بیمه حوادث قرار ‌گیرند و یک سوم حداقل دستمزد به آنها پرداخت شود.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار