نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت مقابله با قاچاق سازمان یافته در کشور برای حمایت از کالاهای ایرانی، گفت: باید برای حمایت از کالای ایرانی کمربندها را محکم ببندیم.
کد خبر: ۶۰۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ 08 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، عبدالرضا مصری  با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: اینکه ایشان بجای واژه حمایت واژه های دیگری مثل خرید، مصرف و یا تقویت را به بکار نبرده‌اند به این دلیل است که در بستر حمایت می توان به شکوفایی دست پیدا کرد، کما اینکه زیباترین تبلور حمایت را می توان در حمایت مادر از فرزندش و ایثار او برای رشد و شکوفایی فرزندش نظاره گر بود.

مصری با اشاره به اینکه تمام شعارهایی که در سالهای اخیر از سوی مقام معظم رهبری انتخاب شده‌اند نه فقط کلام بلکه راهکار برای حل مشکلات بوده اند، گفت: شعار امسال نیز برای حل بزرگترین و مهمترین چالش امروز کشور و استان کرمانشاه که اشتغال و بیکاری است، راهکار عملیاتی است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی سپس با تاکید بر اینکه اشتغال دولتی در شرایط کنونی کشور نمی تواند راهکار حل معضل بیکاری باشد، گفت: باید بپذیریم که رونق تولید راه برون رفت از معضل اشتغال و بیکاری در کشور است.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال در دلالی، واسطه گری و تجارت نیست، گفت: اشتغال در تولید است.

مصری با اشاره به بازار 80 میلیونی داخل کشور در کنار ظرفیت کشور برای تامین 20 درصد نیازهای 15 کشور همسایه، اظهار کرد: ایران اسلامی با دارا بودن نزدیک به دو درصد جمعیت دنیا 10 درصد منابع دنیا را در اختیار دارد که این موضوع در کنار بازارهای در دسترس برای تولید کنندگان می تواند ظرفیت خوبی برای توسعه کارهای تولیدی برای حل معضل اشتغال باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی سپس با بیان اینکه امسال در تحقق شعار سال انتخاب شده از سوی مقام معظم رهبری همه از مردم گرفته تا مسئولین و تولیدکنندگان تکالیفی دارند، افزود: مسئولین باید بدانند که حمایت از تولید داخلی با تسهیلات با سود 20 درصدی محقق نخواهد شد و برای حمایت از تولید باید فتیله سودهای بانکی را پایین بکشند.

وی در ادامه اشاره ای هم به نظام واردات داشت و افزود: بر اساس آمارها سالانه 43 میلیارد دلار کالا وارد کشور می شود که اگر این عدد به حدود 20 میلیارد دلار کالای قاچاق ورودی به کشور اضافه شود، چگونه انتظار داریم تولیدکنندگان نفس بکشند.

مصری با تاکید بر سازمان یافته بودن قاچاق کالا اضافه کرد: اگر نمی توانیم جلوی قاچاق کالا به کشور را بگیریم به این دلیل است که قاچاق‌ها سازمان یافته است. چگونه این قدرت را داریم که فردی مثل ریگی را از آسمان به پایین بکشیم، اما نمی توانیم جلوی ورود تریلی تریلی جنس قاچاق را بگیریم.

وی خلق قدرت خرید برای مردم، تسهیل مسیر برای تولیدکنندگان، اصلاح نظام مالیاتی، تعرفه بستن روی کالاهای وارداتی و... را از تکالیف مسئولین برای تحقق شعار سال انتخاب شده از سوی مقام معظم رهبری ذکر کرد.

مصری افزود: تولید کنندگان هم باید کیفیت و بهره وری کالاهای خود را بالا برده و در کنار این موضوع به پایین آوردن قیمت کالاها نیز اهتمام داشته باشند.

وی تاکید کرد: برای حمایت از کالای ایرانی باید کمربندها را ببندیم و مثل سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب به جای حرف زدن پای کار باشیم و عمل کنیم.

مصری در ادامه اشاره ای هم به موضوع خارج شدن ترامپ از برجام داشت و افزود: اگر همان مردم سالهای ابتدای پیروزی انقلاب بودیم، امروز برای ماندن ترامپ در برجام شرط می گذاشتیم نه اینکه بترسیم. مگر برجام تاکنون چه چیزی برای ما به ارمغان آورده که به خاطر ازدست دادن آن واهمه داشته باشیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بدعهدی و درنده خویی را خصلت استکبار برشمرد و افزود: آمریکایی قابل اعتماد نبوده و دروغگو و فریب کار است و این چیز جدیدی نیست و از همان ابتدا نیز مقام معظم رهبری به این موضوع اشاره داشتند.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار