رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان از افزایش حدود ۵۰ درصدی نوبرانه نسبت به سال گذشته در همدان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۳۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴ 31 May 2018
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان از افزایش حدود ۵۰ درصدی نوبرانه نسبت به سال گذشته در همدان خبر داد.

به گزارش ایسنا، رضا البرزی  اظهار کرد: با توجه به سرمازدگی بسیاری از باغات و درختان میوه در اواخر فروردین‌ماه امسال بسیاری از میوه‌های سردرختی در استان و شهر‌های مجاور دچار آسیب شده و از بین رفتند از این‌رو با افزایش قیمت نوبرانه‌ها مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه امسال با مشکل کمبود میوه مواجه هستیم که عرضه کم موجب افزایش قیمت در سطح بازار شده است، ادامه داد: امسال باغات ۱۷ استان کشور به ویژه استان‌های مجاور همدان از جمله کرج، قزوین، تهران و زنجان که تأمین‌کننده اصلی میوه در استان همدان بودند، دچار سرمازدگی شدند.

البرزی تصریح کرد: در روز‌های آینده با ورود میوه از استان‌های شمالی کشور اندکی از قیمت‌ها شکسته خواهد شد، اما به علت عرضه اندک پیش‌بینی می‌شود افزایش قیمت همچنان مشهود باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی در زمینه تأمین صیفی‌جات در استان نداریم، گفت: با توجه به اینکه محصولاتی همچون گوجه‌فرنگی محصول منطقه‌ای هستند و در هر فصلی در یک منطقه رشد می‌کنند بنابراین در زمانی‌که وقفه اندکی در تولید رخ دهد، برای مدت کوتاهی شاهد افزایش قیمت می‌شویم، اما دوباره به وضعیت عادی بازمی‌گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار