رئیس هیئت امنای آستان مقدس سید علاءالدین حسین (ع) گفت: امکان رؤیت هلال ماه شوال در روز پنج‌شنبه ۲۵ تیرماه خیلی ضعیف است.
کد خبر: ۶۱۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶ 14 July 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:حجت‌الاسلام والمسلمین سید محی‌الدین طاهری اظهار داشت: در مورد آغاز ماه رمضان و ماه شوال پیش‌بینی‌هایی می‌شود اما امکان رویت هلال ماه شوال در روز پنجشنبه 25 تیرماه خیلی ضعیف است.
 
با این وجود، مجموعه‌های رصدی در کشور فعالیت‌های خود را آغاز می‌کنند.

وی افزود: نظر مقام معظم رهبری این است که بر اساس دستورات دین حتما ماه باید رویت شود بنابراین گروه‌های رصدی از چند روز قبل برای رویت ماه در سراسر کشور پخش می‌شوند.

طاهری با تاکید بر اینکه مجموعه رصدی آستان مقدس سید علاءالدین حسین (ع) قوی‌ترین مجموعه رصدی جنوب کشور و نظرات این مجموعه مورد عنایت مقام معظم رهبری است خاطرنشان کرد: در رصدهای سال‌های گذشته این مجموعه توانسته در زمینه رصد ماه به موفقیت‌های خوبی دست یابد و هلال‌های ماه که بسیار باریک بوده را با استفاده از امکانات خود رصد کند.

وی عنوان کرد: گروه استهلال ماه این آستان مقدس از روز 5 شنبه 25 تیرماه به اطراف شهر شیراز و بقیه نقاط استان اعزام می‌شوند و اگر شرایط جوی مساعد باشد و ماه رویت شود بلافاصه به دفتر رهبری گزارش می‌دهند.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس سید علاءالدین حسین (ع) بیان کرد: گروه اسهلال ماه این آستان تنها مجموعه رصدی در جنوب کشور بود که توانست از هلال ماه رمضان عکس بگیرد و به دفتر رهبری ارسال کردند.

وی افزود: معمولا برای در استان‌های جنوبی کشور 15 تیم رصدی  فعالیت دارند ولی کارشناسی‌ترین گروه در جنوب کشور تیم رصدی آستان مقدس سید علاءالدین حسین (ع) است.

طاهری با بیان اینکه با وجود امکاناتی که برای زائران در این حرم گذاشته شده امسال نسبت به سال‌های گذشته حضور مردم در حرم سید علاء الدین حسین (ع) بیشتر شده است اظهار داشت: همانگونه که سال‌های گذشته نماز عید فطر در این حرم اقامه شده امسال نیز ساعت 7 و نیم صبح نماز عید فطر در این مکان مقدس اقامه می‌شود.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز دغدغه‌ آیت‌الله ایمانی در مورد انتخاب استاندار را به حق دانست و گفت: با توجه به جمعیت و وسعت استان انتظار است که فردی برای استانداری معرفی شودکه شناخت لازم از فارس داشته باشد.

وی تاکید کرد: استان فارس به دلیل قابلیت‌هایی که دارد استانداری در حد وزیر می‌خواهد و رسما از طرف جامعه روحانیت از رئیس جمهور و هیئت دولت تقاضا دارم استانداری مناسب و در شان این استان انتخاب کنند.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز با تاکید بر حفظ احترام دولت و نمایندگان دولت گفت: انتظار است که فردی برای این پست انتخاب شود که در استان ایجاد اختلاف نکند زیرا این استان از این اختلافات ضربه می‌خورد.

محمدرضا اسفندی، مسئول رصدخانه آستان مقدس سید علاءالدین حسین (ع)، نیز گفت: در زمینه بحث رویت هلال ماه شوال گروه‌های مختلف اعزام می‌شوند که اکثر این گروه‌ها زیر نظر ستاد رصد هلال ماه دفتر مقام معظم رهبری فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: شرایط رویت‌ ماه در بعد از ظهر روز جمعه 26 تیرماه طوری است که در یک افق عاری از گرد و غبار این هلال با چشم غیرمسلح نیز دیده می‌شود.

اسفندی با بیان اینکه نقطه اعزامی تیم رصد هلال ماه ارتباط مستقیم با وضعیت آب و هوا دارد افزود: برای اعزام این تیم بهترین نقطه از نظر آب و هوایی انتخاب می‌شود.
برچسب ها: عید فطر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار