فرمانده انتظامی استان از کشف یک تن و 970 کیلوگرم تریاک طی 24 ساعت گذشته، خبر داد.
کد خبر: ۶۲۴۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲ 27 June 2018

تابناک فارس به نقل از برنا: سردار "احمد علی گودرزی" اظهارداشت: یکی از اولویت های اصلی پلیس فارس در سال جاری برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ است.
وی با اشاره به کشف یک تن و 970 کیلوگرم تریاک طی 24 ساعت گذشته در سطح استان، افزود: مأموران یگان امداد شهرستان شیراز هنگام گشت زنی در یکی از محله های شهر شیراز به یک خودرو وانت نیسان که در کنار خیابان پارک شده بود، مظنون شدند.
فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، خودرو توقیف شد، گفت: در بازرسی از این خودرو، یک تن و 570 کیلوگرم تریاک کشف شد؛ راننده و سرنشین این خودرو با استفاده از یک دستگاه خودرو دیگر از صحنه متواری شدند که تلاش برای شناسایی و دستگیری آنان ادامه دارد.
سردار گودرزی از انجام یک عملیات دیگر توسط مأموران انتظامی شهرستان داراب خبر داد و گفت: مأموران انتظامی این شهرستان از خبری مبنی بر تردد یک دستگاه خودرو پژو 405 در محور "داراب- فسا" مطلع و بلافاصله به محور مورد نظر اعزام شدند.
وی افزود: با انجام گشت های محسوس و نامحسوس، خودرو مورد نظر شناسایی و مأموران دستور ایست دادند که راننده خودرو بدون توجه اقدام به فرار کرد؛ پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو توقیف، راننده آن دستگیر و در بازرسی از خودرو 400 کیلوگرم تریاک کشف شد.
کشف 4 تن و 100 کیلو انواع مواد مخدر در مدت یک هفته
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: طی یک هفته گذشته، 3 تن و 700 کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل 3 تن و 727 کیلو تریاک، 3 کیلو هروئین، 184 کیلو حشیش و 186 کیلو سایر مواد مخدر کشف و در این راستا 21 نفر قاچاقچی دستگیر و تعداد 26 دستگاه خودرو توقیف شده است.
سردار گودرزی همچنین از انهدام 24 باند قاچاقچیان مواد مخدر و کشف 16 تن و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل، 80 درصد افزایش داشته است.
به گفته وی، طی این مدت 273 دستگاه خودرو توقیف و 4 هزار و 430 نفر متهم شامل: قاچاقچی، حمل کننده، توزیع کننده، خرده فروش و معتاد دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.
کشف 600 میلیارد کالای قاچاق در سال جاری
سردار گودرزی درخصوص کشفیات کالای قاچاق در انتظامی استان فارس، گفت: طی سه ماهه اول سال جاری، 600 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان فارس کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 35 درصد افزایش داشته است.
این مقام ارشد انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص یک هزار و 104 دستگاه خودرو توقیف و یک هزار و 979 نفر متهم نیز دستگیر شده اند، افزود: در این راستا 107 فقره پرونده با ارزش بالای یک میلیارد ریالی و کلان تشکیل شده است که با افزایش 47 درصدی نسبت به سال گذشته روبه رو بوده است.
کشف یک فقره پرونده فرار مالیاتی به ارزش 29 میلیارد ریال
سردار گودرزی در ادامه به تشریح اقدامات پلیس آگاهی فارس پرداخت و گفت: در پی وصول پرونده ای با موضوع فرار مالیاتی از اداره کل امور مالیاتی استان فارس مبنی بر اینکه خانمی به هویت معلوم از طریق کارت بازرگانی خود 29 میلیارد ریال بدهی مالیاتی دارد، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی متهم دستگیر می شود، گفت: در بازجویی های به عمل آمده از متهم به بزه انتسابی اقرار و اظهار داشت توسط فردی اغفال شده است و با همکاری وی اقدام به دریافت کارت بازرگانی کرده و بابت این اقدام مبلغ 13 میلیون تومان به نامبرده پرداخت کرده ام.
فرمانده انتظامی استان فارس افزود: با تحقیقات انجام شده و اقدامات فنی مشخص شد متهم ردیف دوم با شناسائی افرادی که دارای مشکلات مالی می باشند آنان را تشویق به دریافت کارت بازرگانی نموده و بابت انجام کارهای اداری آن ، مبالغی را از آنان دریافت و سپس از طریق احدی از واسطه ها کارت بازرگانی را با انجام وکالتنامه های کاری تحویل بازرگانان می داده است، در ادامه بازرگانان نیز اقدام به ورود کالا به کشور و عدم پرداخت مالیات می نموده اند.
سردار گودرزی گفت: در این خصوص با هماهنگی مقام قضائی، متهم ردیف دوم نیز دستگیر که در تحقیقات انجام شده، به بزه ارتکابی اعتراف و هر دو نفر متهم حسب دستور مقام قضائی با قرار مناسب روانه زندان شدند.
انهدام باند سارقان و کشف 250 فقره موبایل قاپی
این مقام ارشد انتظامی افزود: به دنبال وصول پرونده های متعدد قاپ زنی تلفن همراه در سطح شهرستان شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت ؛ مالباختگان مدعی بودند هنگام تردد در خیابان و صحبت کردن با گوشی تلفن همراه، ناگهان یک نفر راکب موتورسیکلت به آنان نزدیک و اقدام به قاپیدن گوشی تلفن همراه آنان می نماید.
وی بیان کرد: با اقدامات فنی هویت سارق شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد ؛ در بازرسی از منزل وی تعداد 5 دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه کشف شد.
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: متهم در تحقیقات انجام گرفته، به بیش از 250 فقره موبایل قاپی در سطح شهرستان شیراز اقرار و اعلام داشت کلیه جرائم ارتکابی را به تنهایی و با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت انجام داده است.
سردار گودرزی با اشاره به دستگیری یک نفر خریدار اموال مسروقه دراین خصوص، افزود: بازسازی صحنه های وقوع جرم انجام و تا کنون تعداد 60 نفر از مالباختگان شناسایی شده اند.
دستگیری باند سارقان و کشف 42 فقره کیف قاپی
سردار گودرزی در این خصوص گفت: به دنبال وصول پرونده های متعدد کیف قاپی از بانوان توسط سر نشینان یک دستگاه سواری پراید در سطح شهرستان شیراز و ایجاد جو نارضایتی برای شهروندان ، شناسائی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: پس از اقدامات فنی و پلیسی هویت یکی از متهمان به هویت خانم "م- خ" 32 ساله مشخص و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه همدست این متهم نیز در یک عملیات دیگر شناسایی و دستگیر شد، گفت: در بازرسی از خودرو این فرد، تعداد 22 دستگاه گوشی تلفن همراه و 6 عدد کیف زنانه مسروقه کشف شد.
سردار گودرزی افزود: متهمان در بازجویی های صورت گرفته به 42 فقره کیف قاپی در سطح شهر شیراز اعتراف کردند.
کاهش 3 درصدی مجموع سرقت ها در فارس
وی در پایان به کاهش 3 درصدی مجموع سرقت ها در سطح استان طی سال جاری اشاره کرد و افزود: در سال 93 ، استان فارس از نظر فراوانی وقوع جرایم، رتبه سه کشور را به خود اختصاص داده بود که با تلاش ها و اقدامات جهادی در راستای پیشگیری و مقابله با جرائم ، در سال جاری استان فارس رتبه 8 کشوری را به دست آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار