رئیس جهاد کشاورزی سبزوار گفت: براساس پیش بینی‌ها امسال ۱۹ هزار تن گندم از اراضی کشاورزی سبزوار برداشت می‌شود.
کد خبر: ۶۳۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳ 17 July 2015
منصور برغمدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استفاده از کشت مستقیم در شهرستان در سال جاری منجر به کاهش 45 درصدی هزینه‌ها شده است.

برغمدی با بیان اینکه در حال حاضر 30 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت گیاه گل محمدی است، افزود: امیدواریم بتوانیم این میزان را در سال جاری افزایش دهیم چراکه سبزوار ظرفیت بالایی در کشت گیاهان دارویی دارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری بیش از 6 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت مکانیزه رفته و در کاهش هزینه‌های جاری تاثیر خوبی داشته است، اظهار داشت: تغییر الگوی کشت مهمترین اصل در کاهش هزینه‌های بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین و مناسب ترین برنامه‌ها برای تغییر الگوی کشت در شهرستان، ترویج و توسعه کشت گیاهان استراتژیک و گیاهانی که در منطقه استعداد کشت آنها وجود دارد است.

برغمدی با اشاره به استفاده از روش کشت مستقیم در شهرستان سبزوار، عنوان کرد: این روش در کاهش هزینه‌ها موثر است بطوری که در سال جاری با استفاده از روش کشت مستقیم 45 درصد کاهش در هزینه ها را داشته ایم.

وی در پایان با اشاره کشت بیش از 6 هزار هکتار گندم و 15 هزار هکتار جو در اراضی زیر کشت شهرستان، تصریح کرد: با توجه به افزایش ظرفیت شهرستان پیش‌بینی شده که 19 هزار تن گندم و 43 هزار تن جو در سطح شهرستان برداشت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار