معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد:
معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: سامانه ثبت سفارش کالای مناطق آزاد در منطقه آزاد اروند تا هفته آینده راه‌اندازی می‌شود که تابع قوانین مناطق آزاد خواهد بود.
کد خبر: ۶۳۶۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶ 29 July 2018

سید علی موسوی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی خرمشهر اظهار کرد: با راه‌اندازی سامانه ثبت سفارش مناطق آزاد در اروند نیازی به ثبت سفارش بر اساس سرزمین اصلی نیست و بازرگانان می‌توانند سفارش‌های خود را در این سامانه بر اساس قوانین مناطق آزاد ثبت کنند که سهولت بیشتری نیز دارد.

یکی از مشکلات مطرح شده از سوی صنوف خرمشهر، نا مشخص بودن متولی دریافت عوارض سالیانه از صنوف بود. که طبق ادعای سید میثم هاشمی رئیس اتاق اصناف خرمشهر، برخی صنوف خرمشهر در خصوص پرداخت عوارض به شهرداری و یا سازمان منطقه آزاد اروند دچار سردرگمی بوده و گاهی مجبور به پرداخت به هر دو نهاد شده اند.

موسوی در این خصوص اظهار کرد: در حال حاضر اصناف در منطقه آزاد اروند باید تنها به یک سازمان عوارض پرداخت کنند و کسانی که عوارض سالیانه خود را به سازمان منطقه آزاد اروند پرداخت کردند نیازی به پرداخت این مبلغ به شهرداری ندارند و عکس این قضیه نیز صدق می‌کند.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند از رایزنی در خصوص تعیین شهرداری به عنوان دریافت کننده عوارض صنوف خبر داد و گفت: توافق های ابتدایی انجام شده تا صنوف عوارض خود را به جای منطقه ازاد به شهرداری پرداخت کنند.

موسوی افزود: نحوه دریافت عوارض از سوی شهرداری طبق روال سازمان منطقه آزاد اروند خواهد بود و هیچ گونه مبلغی اضافه ای در پی این تصمیم از صنوف اخد نخواهد شد که این تصمیم اقدامی در راستای کمک به شهرداری ها است.

از دیگر درخواست های صنوف ایجاد محلی تحت عنوان شهرک خدماتی صنوف مزاحم در خارج از محدوده شهری بود، وی در ایجاد تعاونی را لازمه اجرایی شدن این امر دانست و بیان کرد: در بحث صنوف مزاحم اعلام شد که هر صنف یک تعاونی تشکیل دهد تا بتوان زمین و امکانات در اختیار هر تعاونی قرار داد.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند افزود: پیش از تشکیل این تعاونی ها امکان تخصیص زمین و یا ارائه کمک به این اصناف وجود ندارد.

از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بحث گرانی مسکن در منطقه آزاد اروند بود، موسوی افزایش قیمت مسکن در مدت اخیر در این منطقه را بی ارتباط با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد اروند دانست و گفت: گرانی مسکن در دو برهه زمانی و در پی اعلام منطقه آزاد شدن اروند و توسعه این منطقه آزاد به دو شهرستان اتفاق افتاد و افزایش اخیر قیمت مسکن موضوعی ملی است و ارتباطی به موقعیت منطقه آزاد ندارد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار